• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8711-14532
  • منبع : نمایندگی مازندران

مديرکل مناطق نمونه‌ي گردشگري کشور: سال آينده 125 ميليارد ريال براي زيرساخت‌هاي سواحل درياي خزر پيش‌بيني شده است

مديرکل مناطق نمونه‌ي گردشگري کشور گفت: امسال 35 ميليارد ريال و سال آينده 125 ميليارد ريال اعتبار براي زيرساخت‌هاي گردشگري سواحل درياي خزر پيش‌بيني شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رحمت‌الله احمدي امروز در جلسه‌ي کميته‌ي راهبردي سرمايه‌گذاري و طبيعت‌گردي که در استانداري مازندران برگزار شد، بيان كرد: 64 طرح مصوب‌شده در اين استان با اعتبار چهار هزار ميليارد ريال شامل هتل‌ها، مجتمع تفريحي ـ گردشگري و مجتمع‌هاي خدمات رفاهي، بين راهي و رستوران‌ها درنظر گرفته شده‌اند.

وي ادامه داد: 913 منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري در کشور مصوب شده‌اند که 117 منطقه به استان مازندران متعلق‌اند.

احمدي با بيان اين‌که 113 منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري مازندران سرمايه‌گذار دارند، گفت: متأسفانه 35 منطقه در نوار ساحلي درياي خزر از خدمات گردشگري محروم بوده‌اند و در تصرف دولت قرار دارند. آزادسازي سواحل و ساز و کار آن در رديف مستقل بودجه پيش‌بيني شده است و لايحه‌ي آن در صورت تصويب مجلس اجرايي مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌که دولت تعهد کرد که کارهاي زيربنايي سرمايه‌گذاري در استان را انجام دهد، افزود: دولت حدود 20 درصد در سرمايه‌گذاري کمک مي‌کند و استان‌هاي شمالي اولويت نخست در بخش گردشگري‌اند.

به گزارش ايسنا، رحمت عباس‌نژاد ـ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران ـ نيز در اين جلسه اظهار کرد: تعداد پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري زير يک ميليارد تومان در اين استان، 254 پروژه‌ي کوچک است و 92 پروژه، بالاي يک ميليارد تومان وجود دارند.

وي با اشاره به اين‌که از سال 1384 تا کنون حدود 50 ميليارد تومان از محل اعتبارات زودبازده براي سرمايه‌گذاري بخش گردشگري اختصاص يافته است، گفت: سهم سال 1387 مازندران در اين راستا، 10 ميليارد تومان بوده است.

او مازندران را دومين استان پس از تهران در زمينه‌ي ارايه‌ي طرح‌هاي گردشگري دانست و بيان كرد: سهم سرمايه‌گذاري در مجموع 1040 ميليارد تومان بوده است و ظرفيت 350 پروژه‌ي کوچک و بزرگ را دارد که از بين اين پروژه‌ها، حدود 50 پروژه با موانعي روبه‌رو شده‌اند.

وي افزود: 24 هزار نفر اشتغال در قسمت گردشگري سهم مازندران بوده که 20 هزار و 400 نفر آن اشباع شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha