• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۸۷ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-15138
  • خبرنگار : 71021

مدير کاروان حج ايراني‌هاي مقيم آمريکا و کانادا: حساسيتي نسبت به برقراري ارتباط با ايراني‌هاي خارج از کشور وجود ندارد مسأله‌ي انتظار براي اين افراد مطرح نيست

مدير کاروان حج ايراني‌هاي مقيم آمريکا و کانادا گفت: متأسفانه نسبت به برقراري ارتباط با ايراني‌هاي مقيم خارج از کشور، حساسيتي وجود ندارد، درحالي‌که افرادي که جذب حج مي‌شوند، وجود باارزش و حکم هديه‌اي طلايي را دارند و بايد از ظرفيت آن‌ها استفاده شود.

امير بوربور شيرازي به‌عنوان مدير کاروان 250 نفره‌ي زايران ايراني مقيم آمريکا و کانادا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مکه‌ي مکرمه، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري براي استفاده از فرصت حج، اظهار کرد: حج زمان خوبي براي برقراري ارتباط با اين افراد طلايي است که از ما دور هستند و بايد نسبت به آن‌ها حساس‌تر باشيم.

به گفته‌ي او، اين زايران که اکنون به حج مشرف شده‌اند، معمولا از جمله افرادي هستند که 30 يا 40 سال به وطن خود نيامده‌اند و از برکت حج، نقطه‌ي ارتباطي خوبي ميان آن‌ها و جامعه‌ي اسلامي مي‌توان ايجاد کرد. درحالي‌که بعضي مواقع، آن‌طور که بايد به اين افراد و ارتباط با آن‌ها حساسيت نشان داده نمي‌شود.

مدير کاروان حج زايران ايراني مقيم آمريکا و کانادا ادامه داد: اين افراد از نظر اعتقادي و ديني خيلي از ما جلوترند و زمينه‌هاي مثبتي در آن‌ها وجود دارد، درحالي‌که از اين ظرفيت اصلا استفاده نمي‌شود و حتا نگاه منفي به اين افراد دارند.

وي درباره‌ي اين‌که آيا براي آوردن کاروان از آمريکا و کانادا به عربستان با مشکل خاصي مواجه نمي‌شويد؟ گفت: معمولا با مشکلي مواجه نمي‌شويم، چون به‌صورت مستقيم از سهميه‌ي رسمي وزارت حج عربستان استفاده مي‌کنيم و با مراکز اقامتي اين کشور نيز قرارداد بسته مي‌شود. ايرانيان مقيم در اين کشورها نيز هر سال که تمايل داشته باشند، مي‌توانند براي سفر حج افدام کنند و مسأله‌ي نوبت يا انتظار براي اين افراد مطرح نيست؛ اما معمولا افرادي که مجبورند از ايران به عربستان بيايند با مشکلات و معطلي‌هاي بسياري روبه‌رو مي‌شوند.

بوربور بيان كرد: هزينه‌ي سفر هر ايراني مقيم آمريکا و کانادا براي سفر حج، امسال شش‌هزار و 200 دلار بود که شامل خدماتي مانند رواديد، بليت، خدمات داخل کشور و تمام خدمات در عربستان مي‌شود.

او درباره‌ي ترکيب اين گروه 250 نفره، توضيح داد: 80 درصد از ظرفيت اين کاروان به ايراني‌هاي مقيم آمريکا و کانادا متعلق است و 20 درصد ديگر را مليت‌هاي ديگر که دين تشيع دارند، تشکيل مي‌دهند. در اين گروه از هر قشري وجود دارد و 15 درصد آن‌ها براي دومين يا چندمين‌بار به اين سفر مشرف مي‌شوند.

مدير کاروان ايراني‌هاي مقيم آمريکا و کانادا افزود: براي اين گروه‌ها معمولا در زمان برگشت يا پيش از ورود به عربستان، برنامه‌ي سفر و بازديد از ايران طراحي مي‌شود تا افرادي که سال‌ها از ديدن ايران بي‌بهره مانده‌اند، از اين فرصت استفاده کنند.

بوربور درباره‌ي کيفيت اقلام فرهنگي که به زايران داده مي‌شوند، گفت: تاکنون از سوي سازمان حج و زيارت و بعثه، کتابي در اختيار کاروان‌هاي ما قرار نگرفته است، ما خود براساس نياز زاير، اقلام فرهنگي و کتاب‌هاي مورد نياز را پيش‌بيني و از بعثه تهيه مي‌کنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha