معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بوشهر: تدوين شعار ملي گردشگري براي مديريت واحد ضروري است
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان بوشهر گفت: تدوين شعار ملي گردشگري تأثيرات مثبتي بر توسعهي گردشگري داخلي و بازتابهاي خارجي خواهد داشت.
الياس كيامرزي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تدوين شعار ملي گردشگري را براي مديريت واحد و يكپارچهي گردشگري كشور ضروري دانست و بيان كرد: براي تعيين شعار بايد كارشناسي و مطالعهي جامعي صورت گيرد تا مسايل ضروري حوزهي گردشگري در قالب اين شعار طرح شوند.
وي با بيان اينكه بايد جزييگويي در طرح شعار ملي گردشگري بيشتر مورد توجه قرار گيرد، اظهار داشت: تجربههاي گذشته نشان دادهاند كه ما از كليگويي و طرح مسايل بزرگ و كلي چندان به نتيجه نرسيده و هيچگاه نتوانستهايم آنها را به طور كامل اجرايي كنيم. بنابراين درنظر گرفتن جزييات حوزهي گردشگري براي طرح در شعار ملي گردشگري بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
كيامرزي تأكيد كرد: معرفي تنوع اقليمي و جاذبههاي منحصربهفرد كشور به حدي ملموس و شناختهشده است كه نيازي نيست تا شعار ملي گردشگري را روي آن متمركز كنيم، بلكه بهجاي آن، اين شعار را با محور چگونگي استفاده و بهرهگيري از اين ظرفيتها ميتوانيم تعريف كنيم. همچنين طرح شعار ملي گردشگري در صورت تبليغات و اطلاعرساني مناسب اوليه در مرحلههاي بعدي بهعنوان يك ابزار مهم فرهنگسازي ميتواند عمل كند.
به گفتهي او، با توجه به وجود فصول مختلف گردشگري در كشور، شعار ملي گردشگري بر مبناي استفاده از ظرفيتهاي هر منطقه از كشور در اين فصول ميتواند مورد استفاده قرار گيرد و تمام موضوعهاي گردشگري در آن گنجانده شوند.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان بوشهر معتقد است: طرح شعار ملي گردشگري در صورت جلب توجه كارشناسان و متخصصان و همكاري دستاندركاران اين صنعت، تأثير بهسزايي در توسعهي پايدار گردشگري دارد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات