• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۸۷ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8707-10949.76749
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو انجمن حاميان حقوق بشر اصفهان: عبور مترو از چهارباغ نقض حكم دادگستري اصفهان است اجراي پروژه‌هاي اقتصادي بدون توجه به بافت تاريخي اصفهان عجيب است

عضو انجمن حاميان حقوق بشر اصفهان:
عبور مترو از چهارباغ نقض حكم دادگستري اصفهان است
اجراي پروژه‌هاي اقتصادي بدون توجه به بافت تاريخي اصفهان عجيب است

يك عضو انجمن حاميان حقوق بشر اصفهان تأكيد كرد:‌ عبور مترو از خيابان چهارباغ عباسي عملي خلاف مصوبه‌ي شوراي عالي ترافيك كشور و هم‌چنين نقض حكم شعبه‌ي 5 بازپرسي دادگستري اصفهان است.

شهريار دبيرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، يادآوري كرد: در سال 1385 با شكايت تعداد زيادي از شهروندان اصفهاني، دادگاه عبور مترو را از خيابان چهارباغ ممنوع اعلام كرد و اين اقدام مديريت قطار شهري را دردسرساز دانست.

وي با اشاره به اين‌كه انجمن حاميان حقوق بشر اصفهان در راستاي اعلاميه‌ي جهاني حقوق بشر و مفاهيم بشري ايراني ـ اسلامي، ميراث فرهنگي را جزيي از حقوق شهروندان به‌شمار مي‌آورد، گفت: درحال پي‌گيري مسأله‌ي عبور مترو از خيابان چهارباغ هستيم و در صورت واقعيت داشتن گفته‌هاي رييس شوراي شهر اصفهان، به كمك وكيل اين پرونده براي متوقف كردن پروژه‌ي مترو تلاش خواهيم كرد.

او افزود: با وجود اين‌كه موضوع جهان‌نما در سال گذشته، وقت و هزينه‌ي بسياري را از مسؤولان و سازمان‌هاي دولتي گرفت، عجيب است كه هنوز اين مقامات، پروژه‌هاي اقتصادي را بدون توجه به بافت تاريخي شهر اصفهان به اجرا مي‌گذارند.

هم‌چنين حلبيان، يكي از مشاوران سازمان ميراث فرهنگي كه همراه با گروهي درحال مطالعه‌ي ساختار سي‌و‌سه‌ پل است، وضعيت خاك، نوع حفاري، آب‌هاي زيرزميني، سرعت عبور قطار، وزن و نوع قطار و وضعيت ريل‌گذاري را از عوامل تأثيرگذار بر سازه‌هاي اين پل تاريخي دانست و گفت: هنوز به نتايج قطعي درباره‌ي تأثيرات مترو بر سي‌و‌سه پل نرسيده‌ايم و پس از كامل شدن تحقيقات، اطلاعات حاصل از آن را در اختيار سازمان ميراث فرهنگي قرار خواهيم داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha