• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۸۷ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8707-04111

مدرس دانشگاه علامه طباطبايي: داشتن شعار داخلي گردشگري اثرهاي بسيار مثبتي دارد جهت‌گيري برنامه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تبليغاتي شده است

مدرس دانشگاه علامه طباطبايي:
داشتن شعار داخلي گردشگري اثرهاي بسيار مثبتي دارد
جهت‌گيري برنامه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تبليغاتي شده است
مدرس دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت: در كشورهاي درحال توسعه، داشتن يك شعار داخلي در زمينه‌ي گردشگري بحثي معمول است و اگر دقت كنيد، كشورهايي كه ميزبان روز جهاني جهانگردي مي‌شوند، علاوه بر اين‌كه شعار جهاني را مي‌پذيرند، خود نيز متناسب با وضعيتي كه دارند، شعاري را انتخاب و حول آن برنامه‌هاي يك سال را تنظيم مي‌كنند. حميد ضرغام در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: در كشور ما نيز تمايل به داشتن شعار داخلي در هفته‌ي گردشگري وجود دارد؛ اما هنوز به‌شكل رسمي اعمال نشده است. شعارهاي داخلي كه تاكنون داشته‌ايم، كم‌وبيش محقق شده‌اند؛ اما ارزيابي آن‌ها به داده‌هاي روشن نياز دارد. او گفت: همگاني كردن مفاهيم گردشگري، كار دل‌نشيني است كه انجام شده، ولي اين‌كه آيا تسهيلات لازم براي عامه‌ي مردم فراهم آمده يا خير، بحث ديگري است. به هر حال، داشتن يك شعار داخلي در زمينه‌ي گردشگري اثرهاي بسيار مثبتي را مي‌تواند داشته باشد. وي ادامه داد: ممكن است، تأثير شعارهاي جهاني بر گردشگري داخلي كم‌تر باشد؛ اما براي ارتباط‌هاي بين‌المللي مانند تبعيت از استانداردها يا تعاملات بين‌المللي، هم‌سويي با شعارهاي جهاني بسيار اهميت دارد و بر گردشگري داخلي كشور نيز بي‌تأثير نيست، چون شعارهاي جهاني مطالب عمده‌اي هستند كه براي برطرف كردن چالش‌هاي گردشگري درنظر گرفته مي‌شوند. ضرغام اظهار كرد: به‌نظر من، موضوعي كه در بخش گردشگري اهميت دارد و در جايگاه يك شعار داخلي مي‌تواند قرار گيرد، استفاده از جهانگردي براي توسعه‌ي پايدار معيشت روستايي است. گردشگري سبب توسعه‌ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در روستاها مي‌تواند شود. بيشتر موارد فرهنگي ما از روستاها سرچشمه مي‌گيرند. بنابراين اگر به‌صورت بنيادي روستاها را توسعه دهيم، در كنار احياي فرهنگ، راه پيدا‌ كردن حوزه‌هاي اقتصادي در روستاها، كاهش مهاجرت و سامان‌دهي شهرنشيني نيز محقق مي‌شود. وي درباره‌ي كيفيت برنامه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در هفته‌ي گردشگري از گذشته تاكنون، گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تلاش مي‌كند و فعاليت‌هاي آن قابل تمجيد است؛ اما عمدتا جهت‌گيري برنامه‌هاي سازمان تبليغاتي شده و مردم‌محور نيست و رنگ و لعاب تبليغاتي آن نتوانسته است، جذابيت مردمي ايجاد كند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha