وزير آموزش و پرورش گفت: 24 ميليارد سرانه مدارس در 18 استان از جمله خوزستان، لرستان، گيلان، چهارمحال و بختياري، واريز شده است و مابقي استانها نيز پس از بررسي پرداخت ميشود. همچنين در آينده بايد در نحوه محاسبه سرانه دانشآموزي تغيير ايجاد كنيم.
به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» ايسنا، عليرضا علي احمدي در مراسم اختتاميه بيست و پنجمين اجلاس روساي آموزش و پرورش سراسر كشور با ابراز اميدواري از به ثمر رسيدن جمعبنديهاي اجلاس، گفت: پيگيري موضوعات مطرح شده در اين اجلاس ميتواند، بسياري از مشكلات آموزش و پرورش را حل كند.
وي با بيان اين كه افراد كارگروهها بايد با يكديگر در تعامل باشند، خاطرنشان كرد: براي حل مشكلات تعليم و تربيتي نيازمند به تعامل تك تك افراد در داخل سازمان هستيم و با پيگيري مصوبات كارگروهها، راهكارهاي فني را پيدا ميكنيم.
علي احمدي با اشاره به نقش مدير در نظام آموزش و پرورش تصريح كرد: بسياري از مديران در شرايط سخت براي تربيت نسلي كارآمد تلاش ميكنند. در همين راستا براي ياري به اين افراد بايد شبكهاي از تعامل و همفكري ايجاد كرد.
وي با اشاره به جمعبندي كارگروهها گفت: عمدهي پيشنهادات كارگروهها، تشكيل صندوق رفاه براي ايجاد پشتوانه مالي فرهنگيان، تشكيل معاونت اقتصادي، تصويب سازمان توسعه مدارس غيردولتي كه در مرحله ابلاغ است و زمينهساز مشاركت در فرايند تعليم و تربيت خواهد بود.
وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: والدين را بايد در فرايند تعليم، تربيت، ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي فرزندانشان دخيل كنيم.
وي با اشاره به اين كه بدنه آموزش و پرورش نياز به يك نظام معلمي منسجم دارد، خاطر نشان كرد: معلمها جزو قشر بالغ و ممتاز جامعه محسوب ميشوند كه بايد خود پيشتاز پيشرفت و تربيت كارآمد نسل آينده باشند.
علي احمدي با بيان اين كه كسري بودجه، نظام تعليم و تربيت را زمينگير كرده است، اذعان كرد: مسائل و مشكلات موجود بايد در داخل نظام آموزشي حل شود.
وي از پيگيري تخصيص پوشش بيمه و واگذاري سهام عدالت به نيروهاي خدماتي خبر داد و اظهار كرد: مشكلي در حقوق و مزاياي همكاران كه باعث اعتراض آنان شده و در حال پيگيري است.
وي اذعان كرد: قانون خدمات كشوري بايد اجرا شود كه در اين زمينه نيز آييننامهاي را تدوين ميكنيم.
دورههاي تربيت معلم احيا ميشود
وي ادامه داد: تلاش ميكنيم كه دورههاي كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته تربيت معلم را احيا كنيم.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: شناخت استعدادهاي دانشآموزان نياز به ترميم دارد و در اين زمينه بايد به دانشآموزان بااستعداد مناطق محروم توجه بيشتري شود. همچنين توجه به ارزشيابي توصيفي، اجراي تدريجي شاخصهاي فعاليتهاي پرورشي آموزش و پرورش و خلاقيت و نوآوري بسيار حائز اهميت است.
دكتر علي احمدي درباره نهضت سوادآموزي نيز گفت: دنبال اين هستيم كه با يك برنامه دو تا پنج ساله پرونده نهضت سوادآموزي را ببنديم.
وزير آموزش و پرورش در مورد كارشناسي تحقيقات استانها، تاكيد كرد: اين كارشناسيها نبايد تعطيل شود، بلكه بايد تقويت شده، پژوهشسراهاي دانشآموزي نيز مورد توجه جدي قرار گيرد.
انتهاي پيام
نظرات