• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403071310226
  • خبرنگار : 71078

حضور دانش‌آموزان در موزه تاریخ طبیعی همزمان با روز کودک و محیط زیست

حضور دانش‌آموزان در موزه تاریخ طبیعی همزمان با روز کودک و محیط زیست

رییس گروه توسعه سواد محیط زیستی مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان از برگزاری اردوی علمی آموزشی برای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوره دوم ابتدایی همزمان با روز کودک و محیط زیست (۱۶ مهرماه) خبر داد.

فهیمه بیدی در گفت و گو با ایسنا افزود: یک سری برنامه‌های آموزشی تحت عنوان اردوی علمی آموزشی دانش‌آموزان را پیش‌بینی کردیم که یکی از آن‌ها بازدید دانش‌آموزان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی است. جلساتی را برای برگزاری این برنامه با کارشناسان موزه تاریخ طبیعی برگزار کردیم و قرار شد طرحی آماده شود و پس از مکاتبه با وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان از موزه تاریخ طبیعی بازدید کنند و در خلال آن آموزش‌های لازم را به آنان ارایه بدهیم.

وی با اشاره به هدف برگزاری این اردو گفت: قصد داریم دانش‌آموزان را با موزه تاریخ طبیعی به عنوان گنجینه‌های حیاتی کره زمین آشنا کنیم علاوه بر آن تبیین حفاظت از تنوع زیستی با بهره‌گیری از آموزش عینی در محیط موزه و مناطق طبیعی در دستور کار است. به این منظور بر اساس برنامه‌ای زمان‌بندی شده یک کلاس کوتاه حدود ۳۰ دقیقه‌ای برای آنان درباره موضوعاتی مانند آلودگی  آب، تفکیک زباله، آلودگی هوا، فواید گیاهان و دوستی با جانوران برگزار می‌کنیم و به آنان توضیح دهیم که سلامت انسان وابسته به سلامت محیط زیست است.

رییس گروه توسعه سواد محیط زیستی مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان ادامه داد: با مدارس هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این اردوی علمی آموزشی انجام شده است البته بیشتر دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوره دوم ابتدایی مد نظر است.

وی زمان آغاز اردوی علمی آموزشی دانش‌آموزان را از ۱۶ مهرماه و همزمان با روز ملی کودک و محیط زیست ذکر کرد.

بیدی در پایان درباره حضور دانش‌آموزان در مناطق چهارگانه محیط زیستی گفت: در محدوده تهران تنها مناطق سرخه حصار و پارک خجیر را داریم ولی دسترسی دانش‌آموزان به مناطق چهارگانه در استان‌های  دیگر راحت‌تر است و می‌توانند در این مناطق با شرح وظایف محیط بانان آشنا شوند، گونه‌های جانوری را از نزدیک ببینند و با تنوع گیاهی منطقه آشنا شوند بنابراین به جز تهران در استان‌های دیگر دانش‌آموزان در قالب اردوی علمی وآموزشی هم در موزه تاریخ طبیعی و هم مناطق حفاظت شده می‌توانند حضور یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha