• شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8705-08208

دبير جامعه‌ي هتل‌داران همدان: سرمايه به‌تنهايي كارساز نيست و بخش خصوصي تخصص مي‌خواهد چرا در 30 سال گذشته هيچ هتلي در اين استان افتتاح نشده است؟

دبير جامعه‌ي هتل‌داران همدان:
سرمايه به‌تنهايي كارساز نيست و بخش خصوصي تخصص مي‌خواهد
چرا در 30 سال گذشته هيچ هتلي در اين استان افتتاح نشده است؟
دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان همدان اظهار داشت: در اين استان، دو هتل دولتي داريم، ولي صحبتي درباره‌ي خصوصي‌سازي آن‌ها به ميان نيامده است. اين موضوع درباره‌ي مهمانسراهاي سازمان‌هاي دولتي نيز تاكنون عملي نشده است. حميدرضا لطفيان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: مشكل كمبود اتاق و تخت در هتل، با دادن مهمانسراها به بخش خصوصي در استان حل نمي‌شود، بلكه بايد اين مشكل را ريشه‌يابي كرد كه چرا از سال 1357 به بعد هيچ هتلي در استان همدان افتتاح نشده است و اگر افتتاح شده، همدان كه يك پايلوت و مركز گردشگري است، چرا هتل‌هاي آن يكي پس از ديگري تعطيل مي‌شوند و اكنون فقط پنج هتل در اين شهر فعاليت مي‌كنند؟ او ادامه داد: استان همدان با توجه به ورود گردشگران، به تخت، اتاق و هتل جديد نياز دارد؛ ولي متأسفانه هيچ حمايتي از صنعت هتل‌داري در آن نشده است و در شرايطي كه هيچ تبليغي براي صنعت گردشگري اين شهر نمي‌شود،‌ شرايط براي شكست خوردن هتل‌ها به‌وجود مي‌آيد. وي تأكيد كرد: خروج دولت از بخش سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري در توسعه‌ي اين صنعت بسيار مؤثر مي‌تواند باشد، به‌دليل آن‌كه اكنون اميد بخش خصوصي به حمايت‌هاي بخش دولتي است و هيچ حمايتي هم نمي‌شود؛ اما اگر امور به‌دست بخش خصوصي سپرده شود، اين بخش خود برنامه‌ريزي و در مقاطع مختلف براي هتل تصميم‌گيري مي‌كند. به گفته‌ي لطفيان، در استان همدان هتلي وجود دارد كه 31 سال موافقت اصولي از سازمان ايرانگردي و جهانگردي پيشين و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دارد، اما اكنون شهرداري اعلام كرده كه پروانه‌ي ساخت اين مكان مسكوني است و اين مكان يك هتل نيست. وي با بيان اين مطلب كه پس از خصوصي‌سازي، كيفيت و استاندارد افزايش مي‌يابد، اظهار كرد: تعهد افزايش كيفيت، استاندارد و مزاياي حاصل از آن پس از خصوصي‌سازي متوجه بخش خصوصي است و اتحاديه‌ها و جوامع هتل‌داري هستند كه بايد در ارتقاي كيفيت تلاش كنند و سطح خدمات هتل‌هاي خود را بالا ببرند. دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان همدان‌ ادامه داد: بخش خصوصي دلسوزتر است و براي خودش كار مي‌كند و اگر درآمد هتل متعلق به اين بخش در ماه و سال مناسب نباشد، با مشكل روبه‌رو مي‌شود؛ اما در بخش دولتي چند نفر از كارمندان دولت كار مي‌كنند كه پس از مدتي بازنشسته مي‌شوند و از هتلي كه محل كار اداري آن‌هاست، مي‌روند. براي آن‌ها مهم نيست كه اين هتل ضرر داشته است يا خير و اين‌كه آيا كيفيت هتل آن‌ها مناسب است؛ اما بخش خصوصي به‌دليل آن‌كه خود بايد تأمين هزينه كند، نسبت به بخش دولتي دلسوزانه‌تر تلاش مي‌كند. او اضافه كرد: داشتن سرمايه به‌تنهايي در توسعه‌ي يك هتل كارساز نيست و بخش خصوصي نيازمند تخصص است. نمونه‌هايي از هتل‌داران موفق در كشور هستند كه توانسته‌اند، هتل‌هاي دو ستاره را تا مرحله‌ي چهار ستاره ارتقا دهند و با بهره‌گيري از مديران ايراني كه در حد مديران بين‌المللي هتل هستند، در امر هتل‌داري موفق عمل كرده‌اند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha