• یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۸۷ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8704-16172
  • خبرنگار : 71021

فرودگاه نجف با حضور نخست‌وزير عراق گشايش يافت معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت: تعداد زايران اعزامي به عراق با راه‌اندازي اين فرودگاه افزايش مي‌يابد

معاون عتبات عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت از افتتاح فرودگاه نجف با حضور نخست‌وزير عراق و تعدادي از وزراي اين كشور پس از فرود هواپيماهايي از كويت و بغداد در اين فرودگاه در ساعاتي پيش خبر داد.

حسين اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: به گفته‌ي استاندار نجف، به‌زودي از اين فرودگاه پروازهاي بين‌المللي آغاز مي‌شوند. سازمان حج و زيارت نيز اميدوار است، از اين امكان در ورود و خروج زايران ايراني بتواند استفاده كند و از استان‌هاي مختلف به نجف پرواز داشته باشيم.

او ادامه داد: سازمان حج و زيارت براي مسؤولان مربوط در هواپيمايي ايران نامه نوشته است تا براي بستن قرارداد با عراقي‌ها اقدام و روي مسير هوايي توافق كنند تا از اين مسير هوايي براي اعزام زايران به عراق بتوانيم استفاده كنيم.

اكبري اظهار داشت: سازمان حج و زيارت پيش از اين، براي پرواز به بغداد و اربيل توافق كرده است؛ اما اكنون اعزام رسمي زايران ايراني از اين مسير با توجه به شرايط اين مناطق انجام نمي‌شود.

به گفته‌ي‌ او، برقراري مسير هوايي ميان ايران و فرودگاه نجف، اعزام زايران ايراني را تسهيل مي‌كند. تعداد اين زايران نيز به‌طور قطع افزايش مي‌يابد و اين اتفاق، در برنامه‌ي اعزام زايران ايراني بسيار تأثيرگذار خواهد بود.

وي بيان كرد: پس از افتتاح اين فرودگاه، دو پرواز به‌صورت آزمايشي از بغداد و كويت در فرودگاه نجف فرود آمدند و بعدازظهر امروز (30 تيرماه) نيز پروازهايي از لبنان و اربيل عراق در اين فرودگاه فرود مي‌آيند.

اكبري با بيان اين‌كه اميدوارم سازمان هواپيمايي براي توافق در اين‌باره سريع‌تر اقدام كند، گفت: ما براي مسير هوايي ايران و عراق توافق مي‌كنيم و سازمان هواپيمايي و وزارت امور خارجه نيز بايد با طرف‌هاي خود در عراق توافق و مسير هوايي را مشخص و تأييد كنند.

معاون عتبات عاليات عراق و سوريه در سازمان‌ حج و زيارت درباره‌ي تأثير برقراري مسير پروازي از ايران به نجف بر افزايش قيمت كاروان‌هاي عراق، توضيح داد: در صورت امكان برقراري پرواز به نجف و استفاده براي زايران بايد پروازهايي را چارتر كرد و روي قيمت آن بايد شركت‌هاي مربوط توافق كنند. البته فكر نمي‌كنم كه در قيمت كنوني تغيير زيادي ايجاد شود؛ اما در هر صورت با اين امكان، سفر زايران به عراق راحت‌تر مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha