• چهارشنبه / ۳ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8611-01819

شاعر آوانگارد قلمروهاي آهني در اغماست

شاعر آوانگارد قلمروهاي آهني در اغماست

به‌دليل عوارض ناشي از عفونت ريه، مشكلات قلب، كليه و دستگاه تنفسي ژازه طباطبايي به اغما رفت.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شاعر آوانگارد قلمروهاي آهني كه تحت مراقبت متخصصان قلب، كليه و ريه به بخش سي‌سي‌يو منتقل شده است، وضعيت عمومي مناسبي ندارد.

مسوول بخش مراقبت‌هاي ويژه‌ي بيمارستان آتيه به ايسنا گفت: طباطبايي از شامگاه گذشته به‌خاطر پايين آمدن هوشياري در سي‌سي‌يو بستري است و فعاليت كليه‌هاي او هم مختل شده‌اند.

وي در حال حاضر تحت نظر عبدالله موثقي - متخصص و قلب و عروق - و متخصصاني ديگر است.

اين هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز 77 ساله كه از نيمه‌ي آذرماه به‌دليل آسيب‌ديدگي از ناحيه‌ي لگن در بيمارستان بستري و مورد عمل جراحي قرار گرفت، پس از پايان دوره‌ي نقاهت از يك ماه پيش به آسايشگاه سالمندان فرزانگان منتقل شد، اما در پي مشكلات ناشي از بلعيدن غذا به خون‌ريزي معده دچار و از حدود 10 روز پيش به بيمارستان عيوض‌زاده و در پي آن، به بيمارستان آتيه انتقال داده شد.

طباطبايي كه نوشتن را از 12سالگي آغاز كرده، تاكنون بيش از 40 جلد كتاب شامل داستان‌هاي فولكلور، رمان، شعر، نقدهاي هنري و نمايشنامه منتشر كرده است.

وي پيش از ورود به دانشگاه، يك روزنامه را هم منتشر كرد، پس از آن به كارگرداني،‌ هنر دراماتيك، باله و نقاشي و مجسمه‌سازي علاقه‌مند شد.

طباطبايي پايه‌گذار و مدير گالري هنر مدرن ايران "هنر جديد"‌ است. آثارش در استراليا، چين، انگليس، فرانسه، ‌آلمان، يونان، هند، ايران، ايتاليا، موناكو، اسپانيا، سوئد،‌ تركيه، آمريكا و يوگسلاوي نمايش داده شده‌اند.

همچنين آثار وي به جشنواره‌هاي پاريس، سن پائولو و جشنواره دوسالانه ونيز رفته و بيش از 10 جايزه‌ي جهاني را دريافت كرده‌ است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha