• شنبه / ۸ دی ۱۳۸۶ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8610-03383
  • خبرنگار : 71186

برندگان معرفي شدند؛ پنجمين دوسالانه مجسمه‌ي تهران ادامه دارد رييس سازمان زيباسازي: وظيفه ذاتي سازمان حمايت از آثار و هنرمندان مجسمه‌ساز است

برندگان معرفي شدند؛ پنجمين دوسالانه مجسمه‌ي تهران ادامه دارد
رييس سازمان زيباسازي:
وظيفه ذاتي سازمان حمايت از آثار و هنرمندان مجسمه‌ساز است

با اهداي جايزه و لوح قدرشناسي،‌ برگزيدگان پنجمين دوسالانه‌ي مجسمه‌سازي معاصر تهران در موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسمي كه در ميانه‌ي راه برگزاري دوسالانه‌ي خوش‌اقبال مجسمه‌ي تهران عصر روز چهارشنبه در محل موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران تدارك ديده شده بود، اثر مشترك حميدرضا جديد و مونا رستم‌زاده نمين با نام "بخت مضاعف" برگزيده‌ي نخست معرفي شد.

برگزيده دوم، اثر مهسا كريمي‌زاده به‌نام "سياه عميق" بود و جايزه‌ي برگزيده سوم هم مشتركاً به اثر كورش گلناري به‌نام "هداياي آسماني" و اثر حسن رازقندي تعلق گرفت.

جايزه‌ي زير 35 ساله‌ها هم مشتركاً به اثر آلنا نبي‌اللهي و مهسا تهراني به‌نام "به‌جا مانده از دريا" رسيد.

همچنين، محمدحسين عماد با "اثر چشمه"، حامد رشتيان با اثر "فروشگاه"، مهرنوش مرديها با اثر "عبور زندگي" و نيز مهسا خازني و امير وفايي تقدير شدند.

بنا بر اين گزارش، جايزه‌ي فرهنگستان هنر هم از سوي هيات داوران، شامل 5 سكه بهار آزادي و ديپلم افتخار به فرزين هدايت‌زاده به‌خاطر اثري با ‌عنوان "عشق باريده بود"، معصومه ميرحسيني با اثر "گنبد – مناره" و گلناز بهروزنيا با اثر "احجام شناور"، اختصاص يافت.

همچنين اثر بهداد لاهوتي با عنوان "صلح براي همسايه"، زهرا نبوي، اسما طوبايي با عنوان "سراب"، زهرا شهامت‌پور، منصوره فيضي با عنوان "نشست من با من"، شايسته‌ي تقدير معرفي شدند.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم، پريسا خضابي، يكي از اعضاي شوراي سياست‌گذاري دوسالانه‌ي پنجم، با ارايه‌ي گزارشي عنوان كرد: اين دوسالانه به‌منظور ارتقاي هنر جوان مجسمه‌سازي ايران از طريق به‌نمايش گذاشتن آخرين دست‌آوردهاي مجسمه‌سازان كشور برگزار شد.

وي افزود: مقدمات برگزاري دوسالانه پنجم از پاييز 85، در انجمن مجسمه‌سازان ايران آغاز و در مرحله ثبت‌نام از آثار 370 هنرمند، 317 اثر به همايش راه يافت.

به‌گفته‌ي خضابي راه‌اندازي سايت دوسالانه‌ها، اطلاع‌رساني و چاپ خبرنامه از اقدامات انجام شده در دوسالانه پنجم بوده‌ است.

حجت‌الله ملاصالحي - مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران - نيز در اين مراسم گفت: در شهر تهران با اين ميزان اغتشاشات بصري و احتياج به آرامش روحي و رواني، هيچ چيز نمي‌تواند جايگزين اين آثار شود.

وي افزود: وظيفه ذاتي سازمان زيباسازي نيز حمايت از اين آثار و اين هنرمندان برجسته است.

او گفت: شهر تهران احتياج به آن دارد با سرعت زيادي با استفاده از مجسمه،‌ نقاشي، گرافيك و ابعاد ديگر هنري تزيين شود و هرچه سريع‌تر شهري آرام و فرح‌بخش ايجاد شود.

وي سپس به تشريح عملكرد سازمان زيباسازي شهر تهران پرداخت و عنوان كرد: در زمينه پياده‌ راه‌سازي و احياي اماكن تاريخي كارهاي فراواني شده كه در رابطه با پياده‌رو سازي محور وليعصر (عج) در دو سال گذشته حدود 36 كيلومتر مسير از راه‌آهن تا تجريش پياده راه سازي شده است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر چهارمين رود دره‌ي تهران در حال ساخت است تا مردم بتوانند به دل طبيعت رفته و حداكثر استفاده را بكنند.

ملاصالحي ادامه داد: رود دره دارآباد از نظر طراحي، اسكان و تمام المان‌هايي آرامش بخش براي خانواده‌ها، ساخته شده است. كار رود دره ولنجك نيز شروع شده و از امامزاده صالح تا امامزاده اسماعيل حدود سه كيلومتر مسير در حال پياده راه سازي است.

وي اضافه ‌كرد: مي‌توان سه رودخانه دايمي در تهران ايجاد كرد كه نمونه فرحزاد آن، مدتي پيش كلنگ خورد.

او در پايان گفت: بيش از 30 خيابان در تهران اين آمادگي را دارند كه ترافيك نداشته باشند تا در آن‌جا كتابخانه، روز بازارها و غيره ايجاد شود. برخي محلات مانند كوچه مروي احيا‌شده كه نماي آن مانند 100 سال پيش است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha