برخي مسؤولان گردشگري تايلند در سفر به ايران: سطح هتلهاي چهار ستاره ايران از هتلهاي تايلند پايينتر است ايرانيها مانند تايلنديها خندهرو هستند
گروهي 14 نفره از مسؤولان گردشگري تايلند در سفري شش روزه، از جاذبههاي طبيعي و تاريخي ايران ديدن كردند.
محمدعلي واقفي ـ مجري اين تور ـ با اعلام اين مطلب به خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در ميان اين گروه از گردشگران تايلند، مسؤولاني از دفتر توسعهي وزارت توريسم و ورزش، اتحاديههاي هتلداران و رستورانداران تايلند و جي.اس.اي ماهان ـ سرپرست سرويسدهي عمومي ـ در تايلند، هند، چين و آسياي جنوب شرقي حضور داشتند. آنها پنجم آذرماه به كشور وارد شدند.
وي ادامه داد: اين گروه كه با هماهنگي يك آژانس تايلندي به ايران سفر كرده است، از جاذبههاي شهرهايي مانند قم، كاشان، ابيانه، نطنز، اصفهان، شيراز و تهران ديدن كردند و موزهي جواهرات و بازار فرش تهران از ديگر برنامههاي آنها بوده است.
او با بيان اينكه سفر اين گروه از مسؤولان گردشگري تايلند در تعاملهاي گردشگري دو كشور موثر خواهد بود، اظهار داشت: اكنون تعداد گردشگران ورودي از تايلند به ايران، بسيار اندك است؛ اما ايرانيهاي بيشتري از سفر به اين كشور، استقبال ميكنند.
همچنين برخي اعضاي اين گروه از گردشگران تايلندي پس از ديدن جاذبههاي ايران، آثار تاريخي و باستاني كشور را بسيار جذاب توصيف كردند و به خبرنگار گردشگري ايسنا گفتند كه مردم ايران بسيار مهماننواز و مانند تايلنديهايها، خندهرو هستند.
اين گردشگران سطح هتلهاي چهار ستاره ايران را نسبت به هتلهاي تايلند پايينتر دانستند و اظهار كردند، غذاهاي ايراني خوباند، اما تنوع ندارند.
به گفتهي آنها، نبود سرويسهاي بهداشتي بين راهي يكي از نقاط ضعف در ايران است كه سرويسهاي بهداشتي موجود نيز بهنوعي نابود هستند.
اين گردشگران كه بهنوعي در بخش گردشگري تايلند مسؤوليت دارند، گفتند: مسؤولان گردشگري ايران بايد از رسانهها و خبرنگاران ديگر كشورها براي ديدن ايران و تهيهي گزارش و تبليغ اين كشور دعوت كنند، چون اين بهترين راه است.
اين گروه 14 نفره از گردشگران تايلندي 10 آذرماه تهران را ترك كردند.
تايلند يكي از بازارهايي است كه در سالهاي اخير براي ايران به سرنوشت تركيه، دچار شده است و وزنهي نامتعادلي در ورود و خروج گردشگر از دو كشور ايران و تايلند ديده ميشود، بهنوعي كه اين مساله، مسؤولان ستاد تبليغات و نمايشگاههاي بينالمللي را بر آن داشت تا با حضور در نمايشگاه گردشگري اين كشور كه بيشتر جذب گردشگر به تايلند را برعهده داشت، ايران را به اين بازار كه در سالهاي اخير مقصد خريد و تفريح گردشگران ايراني شده است، معرفي كنند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات