• دوشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۸۶ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8608-15631

براي حضور در نمايشگاهي جهاني، "فريدون آو" با كوكب و لعل به ابوظبي رفت

براي حضور در نمايشگاهي جهاني،
"فريدون آو" با كوكب و لعل به ابوظبي رفت

فريدون آو براي برپايي نمايشگاهي از تازه‌ترين طرح و نقش‌هايش به ابوظبي رفت.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هنرمند نقاش مي‌خواهد هم‌زمان با برپايي نمايشگاه بين‌المللي Art Paris ابوظبي - دوبي -، آثارش را به‌نمايش در‌آورد.

در اين نمايشگاه‌ كه هنرمنداني با آثارشان از سراسر دنيا حضور دارند، سري كوكب و  لعل از اين هنرمند ايراني در غرفه B21 عرضه مي‌شود.

آو سه ماه پشت در بسته اتاقش نشسته و با نگاه به بارش باران پاييزي با دسته گل روي ميز شروع به‌كار كرده است. او كه داغدار مرگ مادرش بوده، نام مجموعه‌اش را هم‌نام مادرش انتخاب مي‌كند.

خودش اذعان دارد كه حرفي براي بيان اين كارها ندارد، همه‌ي اين‌كارها با غم و اندوه درگذشت عزيزي بوده كه با تنهايي‌اش عجين شده‌اند.

كارهاي آو به سه‌دسته عكاسي روي بوم، عكاسي با كاغذ كالك، با طراحي روي عكس و كلاژ و طراحي محض تقسيم‌شدني است. نمايشگاه‌هايش هم دو دسته‌اند؛ آن‌هايي كه نتيجه تحقيق‌هاي اوست و از عناصر مقدس الهام مي‌گيرند، ديگري هم آثاري كه كلامي همراهشان نمي‌كند. آب‌رنگ و گل‌ها از آن دسته‌اند.

فريدون آو، متولد 1326، كار هنرى‌اش را در زمينه‌ي تئاتر آغاز كرد و به طراحى پوستر، صحنه، لباس و نورپردازى نمايش‎ها، ‎پرداخت.

وى از زمان تاسيس تئاتر شهر تهران در سال‎هاى 1350 طراح دايمى آن‌جا بود؛ گالرى زند در تهران، و گالرى هايدن - زند در واشنگتن- آمريكا، نيز به سرپرستى هنرى وى اداره مى‎شدند.

او اكنون علاوه بر نمايش دادن مجموعه‎هاى خود در گالرى 13 خيابان ونك، آثار هنرمندان جوان ايرانى را نيز به نمايش مى‎گذارد.

به گزارش ايسنا، وى تا كنون نمايشگاه‎‎هايي را داخل و خارج كشور برگزار كرده است و آثارش در نمايشگاه‌هاي گروهى هنر معاصر ايران در خارج از كشور "40 سال هنر معاصر ايران" در مركز باربيكن لندن - سال 1379-، و "نگاه ايرانى" در اسپاس الكترا در پاريس - سال 1380 - شركت داده شده است.

آثار آو، زمانى كه به‌عنوان مجموعه‎اى از نقش‎مايه‎هاى درون‎گرا بررسى شوند، حاكى از جست‌وجويى صريح و در پي تعريفى از مقوله‎ اسرارآميز "خود" است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha