• یکشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۸۶ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8608-11125

/نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها/ مدير ستاد اجرايي نمايشگاه: با برگزاري مستقل نمايشگاه مخاطبانمان را شناختيم

/نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها/
مدير ستاد اجرايي نمايشگاه:
با برگزاري مستقل نمايشگاه مخاطبانمان را شناختيم
مدير ستاد اجرايي نمايشگاه مطبوعات گفت: با جدا كردن نمايشگاه مطبوعات از كتاب مي‌خواستيم مخاطبان خاص خود را بشناسيم. محمد كالاجوي رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر اين كه اولين دوره‌اي است كه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها از نمايشگاه كتاب جدا شده و به صورت بين‌المللي برگزار مي‌شود گفت: اين دوره چهاردهمين دوره‌اي است كه اين نمايشگاه برگزار مي‌شود و علت جدايي آن از نمايشگاه كتاب اين بود كه هميشه مخاطبان نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با كتاب با هم بودند اما با جدا كردن اين نمايشگاه مخاطبان خود را شناسايي كرديم. وي با بيان اين كه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها به بلوغ رسيده است اظهار كرد: تعداد بازديد كنندگان نشان مي‌دهد كه نمايشگاه مطبوعات داراي مخاطب خاص است زيرا اين نمايشگاه به دليل تخصصي بودنش و با موضوعات مختلف مخاطباني از قشرهاي مختلف مثل دانشجويان، اساتيد و پژوهشگران را دارد و علت انتخاب اين محل هم اين بود كه ما به دنبال فضايي بوديم كه مجموعه‌ا‌ي فرهنگي باشد و امكانات خاصي مثل سالن‌هايي ويژه‌ي نشست‌ها داشته باشد كه قابل دسترس بوده و داراي امكانات رفاهي نيز باشد. مدير ستاد اجرايي نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها ادامه داد: در اين نمايشگاه فاصله‌ي ايجاد شده بين نمايشگاه و جشنواره‌ از بين رفت و در اختتاميه‌ي نمايشگاه، جوايز برترين‌هاي جشنواره نيز داده مي‌شود. وي با بيان اين كه بازديدكنندگان از نمايشگاه از اين محل رضايت دارند گفت: هر روز شاهد افزايش بازديدكنندگان هستيم و سالن‌هايي‌ جهت برگزاري نشست‌هاي تخصصي، كارگاه‌هاي آموزشي ويژه روزنامه‌نگاران اختصاص يافته و چهار سالن جنبي نيز وجود دارد كه در سالن يك هزار متري خبرگزاري‌ها، موسسات مطبوعاتي معتبر و غرفه‌ي ويژه مهمان خارجي هستند و در سالن دو هزار متري ساير مطبوعات و روزنامه‌هاي سراسري كشور و سالن شماره سه و ساير سالن‌هاي جنبي مربوط به نشريات تخصصي كشور است. مدير ستاد اجرايي نمايشگاه درباره‌ي نحوه‌ي تقسيم‌بندي نمايشگاه گفت: ما با فضاي محدود در اين مجموعه فرهنگي مواجه بوديم و تقسيم بندي‌هايمان را متناسب با موضوعات انجام داديم كه بسياري از روزنامه‌ها به دليل كمبود جا نتوانستند در اين نمايشگاه شركت كنند و برخي نيز متوجه نشده و آگاهي نيافتند اما با همه‌ي اين اوصاف حضور پرشور مطبوعات و بازديدكنندگان غافلگير كننده بود. او تصريح كرد: غرفه‌داران و مطبوعات از جدايي نمايشگاه مطبوعات از كتاب احساس رضايت داشتند زيرا در نمايشگاه‌هاي قبلي به دليل ازدحام زياد نتوانستند آن چنان كه بايد و شايد با مخاطبان خاص خود ارتباط برقرار كنند اما در اين نمايشگاه كه بيش‌تر مخاطبان خاص و علاقه‌مند به اين حوزه را تشكيل مي دهند ارتباطات كاري برقرار مي‌شود و اكثر شركت كنندگان دغدغه‌ي نشريات تخصصي و مطبوعاتي را دارند. وي درباره‌ي تبليغات و اطلاع‌رساني نمايشگاه هم گفت: تبليغات شهري برروي بيل‌بوردها، وسايل حمل و نقل عمومي، پخش تيزر تلويزيوني، راديويي و زيرنويس‌هاي تلويزيوني از جمله اين تبليغات بود و صدا و سيما نيز تبليغات خوبي را انجام داده است. رنجبر با تاكيد بر اين كه روال جدايي اين دو نمايشگاه از يكديگر در سال‌هاي بعدي نيز اجرا خواهد شد گفت: اين اولين تجربه ما بعد از 13 سال بود كه طبيعتا از اين تجربه در سال‌هاي آينده نيز استفاده خواهيم كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha