• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۸۶ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8607-07952

/تهران كوتوله‌ترين كلان‌شهر دنيا/ شكيب: عده‌اي با انگيزه سياسي به دنبال كاهش سقف تراكم در تهران هستند قيمت مسكن با كاهش تراكم دوباره افزايش مي‌يابد

/تهران كوتوله‌ترين كلان‌شهر دنيا/
شكيب:
عده‌اي با انگيزه سياسي به دنبال كاهش سقف تراكم در تهران هستند
قيمت مسكن با كاهش تراكم دوباره افزايش مي‌يابد

رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران با اشاره به اين كه عده‌اي به دنبال كاهش تراكم در طرح جامع و تفصيلي پايتخت هستند، هشدار داد: در صورت كاهش سقف تراكم، قيمت مسكن با جهشي دوباره افزايش مي‌يابد.

دكتر حمزه شكيب در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: شوراي شهر تهران بر اساس نظر كارشناسان مصوب كرده تا در طرح جامع و تفصيلي شهر تهران، ميزان تراكم‌هاي فعلي حفظ شده و كاهش نيابد و بر اين اساس، مشاور طرح نيز موظف شد تا با اصلاحاتي ميزان تراكم فعلي را در اين طرح حفظ كند.

وي افزود: هم اكنون طرح جامع و تفصيلي در شوراي عالي شهرسازي مراحل نهايي تصويب را طي مي‌كند، اما متاسفانه عده‌اي با استدلال‌هايي در تلاش براي كاهش ميزان تراكم در پايتخت هستند.

به گفته شكيب ميزان تراكم فعلي در تهران چهار و پنج طبقه است كه قصد دارند، اين ميزان را به دو تا سه طبقه كاهش دهند.

وي با تاكيد بر اين كه شوراي شهر تهران مخالف كاهش تراكم در تهران است، افزود: تهران كوتوله‌ترين كلان‌شهر دنياست و مشكل اصلي تهران تراكم نيست، بلكه بايد زيرساخت‌هاي اين شهر اصلاح شود.

رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران افزود: متاسفانه به جاي توجه به اصلاح زيرساخت‌هاي شهر تهران، هم اكنون با كاهش تراكم ساختمان‌ها به دو تا سه طبقه در طرح جامع و تفصيلي، تنها صورت مساله را پاك مي‌كنيم.

وي تاكيد كرد: زيرساخت‌هاي شهر تهران با اصلاح معابر، تفكيك آب آشاميدني از آب مصرفي، كاهش آلودگي هوا با استانداردسازي خودروها و اصلاح بسياري موارد ديگر امكانپذير است.

شكيب به ايسنا گفت: آلودگي هواي تهران ناشي از جمعيت نيست كه با استناد به اين دليل بخواهيم تراكم را كاهش دهيم، زيرا نرخ رشد جمعيت در تهران نصف ميانگين كل كشو است و از سويي ديگر تعداد خودروهاي بسياري از شهرهاي دنيا، بيشتر از تعداد خودروهاي تهران است، اما به خاطر استاندارد نبودن آن‌ها، آلودگي هوا در تهران بيشتر به چشم مي‌خورد، بنابراين به جاي كاهش تراكم بايد براي حل اين مشكلات چاره‌انديشي شود.

وي با اشاره به تبعات ديگر كاهش تراكم در طرح جامع و تفصيلي، گفت: علاوه بر گراني مجدد مسكن، ناهمگوني‌هايي در تهران ايجاد مي‌شود، به طوري كه عده زيادي تراكم چهار و پنج طبقه را براي ساخت گرفته‌اند و در صورت كاهش اين ميزان به دو يا سه طبقه، مشكلاتي از لحاظ شهرسازي براي تهران ايجاد مي‌شود.

وي ديدگاه‌هاي سياسي را در كاهش تراكم در طرح جامع و تفصيلي پايتخت موثر دانست و گفت: عده‌اي با انگيزه سياسي قصد دارند تا با كاهش تراكم در پايتخت قيمت مسكن گران شده و در نتيجه به دولت فشار وارد شود.

رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران در پاسخ به اين كه چگونه ممكن است كه در شوراي عالي شهرسازي كه تحت نظر دولت است، عده‌اي با كاهش تراكم و افزايش قيمت مسكن، قصد فشار آوردن به دولت را داشته باشند، گفت: عده‌اي در شوراي عالي شهرسازي با استدلال‌هاي كارشناسي چنين قصدي را دارند كه اين استدلال‌ها صحيح نيست و تقاضا داريم تا شوراي عالي شهرسازي نسبت به اين مساله دقت بيشتري داشته باشد و از كارشناسان خبره بهره گرفته و اجازه كاهش تراكم را ندهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha