• جمعه / ۴ آبان ۱۳۸۶ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 8608-02077

رييس نهاد تهيه طرح جامع تهران در برنامه‌ي تهران 20 اعلام كرد: با عرضه‌ي تراكم 5 طبقه در تمام شهر تهران مخالف هستم

رييس نهاد تهيه طرح جامع تهران در برنامه‌ي تهران 20 اعلام كرد:
با عرضه‌ي تراكم 5 طبقه در تمام شهر تهران مخالف هستم

در حالي كه دكتر حمزه‌ي شكيب، رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران، چندي پيش، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاهش تراكم از 4 تا 5 طبقه به 2 تا 3 طبقه در طرح جامع تهران را عامل گراني مجدد مسكن خوانده بود، مهندس حبيب‌اللهيان، رييس نهاد تهيه ‌ي طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهر تهران، با حضور در برنامه‌ي تهران 20 با عرضه‌ي تراكم 5 طبقه در تمام شهر تهران مخالفت كرد و متذكر شد: بر خلاف شايعات، طرح جامع تهران، نه تنها ساخت و ساز را محدود نكرده، بلكه ساخت و ساز را در حد توان تهران توسعه داده و حتي برنامه‌ريزي مقداري بيش از ظرفيت تهران است. 
به گزارش خبرنگار ايسنا مهندس حبيب‌اللهيان در اين برنامه گفت: اين كه در كل شهر تهران همه پنج طبقه بسازند خير! اصلا اين حرف‌ها نيست طرح جامع مي‌گويد: كجا ظرفيت چقدراست.

وي افزود: در واقع طرح جامع نظام بهره‌برداري از زمين و توسعه پايدار آينده تهران را برنامه‌ريزي كرده به هيچ عنوان ظرفيت سازي محدود نشده است.

گفتني است در اين برنامه‌ مجري برنامه‌ي تهران 20 گران شدن مسكن در صورت ابلاغ طرح جامع تهران را يك شايعه خواند و خواستار پاسخگويي حبيب‌اللهيان به اظهارات طرح شده در اين باره شد.

تهران 20 اما هرگز از دكتر شكيب رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران كه به انتقاد از طرح جامع در اين باره پرداخته بود دعوت نكرد و هيچ گونه ارتباط تلفني‌اي نيز با هيچ يك از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، براي دفاع از مصوبه‌ي شورا در اين باره نداشت.
طبق اعلام قبلي قرار بود در اين برنامه مهندس خواجه دلويي معاون وزير مسكن شركت كند، كه تهران 20 اعلام كرد به دليل عدم حضور ايشان از مهندس حبيب‌اللهيان دعوت شده است.
گفتني است دكتر حمزه شكيب پيش از اين اعلام كرده بود: شوراي شهر تهران بر اساس نظر كارشناسان مصوب كرده تا در طرح جامع و تفصيلي شهر تهران، ميزان تراكم‌هاي فعلي حفظ شده و كاهش نيابد و بر اين اساس، مشاور طرح نيز موظف شد تا با اصلاحاتي ميزان تراكم فعلي را در اين طرح حفظ كند.

وي با تاكيد بر اين كه شوراي اسلامي شهر تهران مخالف كاهش تراكم در تهران است، يادآور شده بود: تهران كوتوله‌ترين كلان‌شهر دنياست و مشكل اصلي تهران تراكم نيست، بلكه بايد زيرساخت‌هاي اين شهر اصلاح شود.
رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران متذكر شده بود: متاسفانه به جاي توجه به اصلاح زيرساخت‌هاي شهر تهران، هم اكنون با كاهش تراكم ساختمان‌ها به دو تا سه طبقه در طرح جامع و تفصيلي، تنها صورت مساله را پاك مي‌كنيم.
انتهاي پيام.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha