• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۳۸۶ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8607-02436
  • خبرنگار : 71214

مسوول سازمان جوانان و دانشجويي مجمع نيروهاي خط امام: نمي‌توان اعتقادات شهيدچمران را مانند چه‌گوارا دانست براي ارائه مجوز برنامه، به همه تشكل‌ها يكسان نگاه شود

مسوول سازمان جوانان و دانشجويي مجمع نيروهاي خط امام:
نمي‌توان اعتقادات شهيدچمران را مانند چه‌گوارا دانست
براي ارائه مجوز برنامه، به همه تشكل‌ها يكسان نگاه شود

مسوول سازمان جوانان و دانشجويي مجمع نيروهاي خط امام ابراز عقيده كرد كه در وزارت علوم شاهد تضادهاي زيادي براي برگزاري برنامه‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي و برخورد با آن‌ها هستيم.

محمد جعفر ايراني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به برگزاري مراسمي با عنوان «چ مثل چمران» و دعوت و تقدير از فرزندان چه‌گوارا در ايران، اظهار داشت: اين كه تشكل‌هاي دانشجويي ايده‌هاي مختلف براي برگزاري نشست داشته باشند، بسيار پسنديده است و پاس داشتن آزادي بيان و احترام به نگاه ديگران و تفكر آراءشان قابل تأمل است.

وي با بيان اين عقيده كه متأسفانه در دوسال اخير شاهد بوده‌ايم كه وزارت علوم با تشكل‌هاي دانشجويي گزينشي برخورد كرده است و براي برگزاري برنامه به تمام تشكل‌ها مجوز يكسان نمي‌دهد، ادامه داد: روز گذشته در دانشگاه فني به قول دكتر شريعتي كه در آن سه قطره خون جاودان و اهواريي از دست داديم، برنامه‌اي برگزار شد كه در آن خدا را منكر مي‌شوند، در حاليكه هيچ‌گاه بسيج دانشجويي از آن افراد كه شهيد شدند و تشكل‌هاي همسو با آنها صحبت نكردند.

اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: ما با كشورهاي ونزوئلا، نيكاراگوئه، كوبا و . . . درچند سال اخير ارتباط برقرار كرديم در صورتي‌كه آن‌ها مهد كمونيست هستند. ما در كشوري با ايدئولوژي و جهان‌بيني خاص زندگي مي‌كنيم و در قانون اساسي و فقه شيعي ما قاعده‌ي نفي سبيل وجود دارد و آن قطع ارتباط با كشوري است كه به اسلام، آزادانديشي و . . . توهين مي‌كند.

وي ادامه داد: ما در سياست خارجي با كشورهاي كمونيستي ارتباط‌هاي اقتصادي، صنعتي و . . . داريم، لازم است ضروريت‌ها تبيين و تحليل شود. به واقع چه ضرورتي براي ارتباط با خاندان چه‌گوارا احساس مي‌شود؟!

مسوول سازمان جوانان و دانشجويي مجمع نيروهاي خط امام افزود: تا ديروز همان تشكل‌هايي كه مراسم پاسداشت براي چه‌گوارا گرفتند، چه‌گوارا را فردي غيرمذهبي و بي‌دين مي‌دانستند و اگر در تشكل مقابل عكس اين فرد ديده مي‌شد فريادها به آسمان بلند مي‌شد. همين افراد كه ياد چه‌گوار را گرامي مي‌دارند امروز اجازه نمي‌دهند حتي عكس شريعتي را به عنوان شخصيتي برجسته معرفي كنيم.

وي با بيان آن‌كه چه‌گوارا هيچ‌گاه نمي‌تواند در كنار چمران قرار بگيرد،‌ گفت: شهيد چمران اعتقادات بزرگي داشتند و نمي‌توان نگاه و اعتقادات چمران را مانند چه‌گوارا دانست؛ چراكه چه‌گوارا كمونيست بود و دختر او علنا اعلام كرده كه به هيچ عنوان خدا را قبول نداشته و حتي يك بار هم اسم او را بر زبان نياورده است.

اين فعال سياسي با بيان آن‌كه به عقيده‌ي من سناريويي منطقي خارج از دانشگاه چنين برنامه‌هايي را برگزار كرده است، تصريح كرد: قطعا اين تشكل تنها به عنوان ميزبان اين برنامه را برگزار كرده و تفكري خاص آن را هدايت مي‌كرده است.

ايراني با بيان اين‌كه تفكرات كمونيستي و ليبرالي را وزارت علوم به هيچ عنوان قبول ندارد و با آن‌ها برخورد مي‌كند، اظهار داشت: مطمئنا اگر كسي غير از اين تشكل چنين برنامه‌اي را برگزار مي‌كرد مشكلات زيادي براي برگزاركنندگان آن برنامه بوجود مي‌آمد.

وي با بيان اين كه بسيج دانشجويي نبايد اين موضوع را ساده‌انگارانه نگاه كند، گفت: چراكه ما هيچ‌گاه تفكرات آن‌ها(كمونيست‌ها) را قبول نداشته‌ايم و كوبا با ما 180 درجه تفاوت دارد. اگر بحث تعامل و تعادل فرهنگي است، بايد از سوي طرف مقابل نيز همايش‌هايي براي بزرگداشت شهيد چمران، سيد جمال‌الدين اسد‌آبادي و شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي شاهد باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha