• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۳۸۶ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8607-02552
  • خبرنگار : 71214

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران: نبايد تريبون را به دست مدافعان انديشه‌هاي ماركسيستي و الحادي داد

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران گفت: نبايد تريبون را به دست كساني داد كه از انديشه‌هاي ماركسيستي و الحادي خود دفاع مي‌كنند و اگر چنين تحملي وجود دارد بايد شاهد آن در تمام جامعه باشيم.

حسين نقاشي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان آن‌كه چمران و چه‌گوارا هر دو فعاليت و مبارزه‌ي سياسي خود را مسلحانه قلمداد مي‌كردند، اظهار داشت: مطمئنا وجهه جهان وطني بودن اين دو بارز و مشخص است و ايدئولوژي‌هاي آن‌ها به گونه‌اي است از اين رو مباني انديشه‌ها و جهان بيني اين دو فرد در مغايرت تمام در مقابل هم قرار دارند.

وي افزود: لازم است افراد اين موضوع را در نظر بگيرند كه وجه مذهبي اين دو فرد كاملا با يكديگر تفاوت دارد؛ چراكه چه‌گوارا مادي‌گراست و منشأ مبارزه و اهداف اين دو فرد با يكديگر متفاوت است و نمي‌توان آن‌ها را با يكديگر مقايسه كرد. شايد هر دو آن‌ها به دنبال آزادي ملت‌ها باشند، اما به دليل تفاوت ماهوي ديدگاه اين دو فرد فاصله بزرگي وجود دارد. در اين برهه و اين زمان مقايسه‌ي اين دو فرد كار عبث و بيهوده‌اي است و نمي‌توان وجهه‌ي سالمي از آن پيدا كرد.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: در حال حاضر تشكلي كه اين برنامه را برگزار كرده است بايد تكليف خود را مشخص كند؛ چراكه بايد بداند آيا همان تساهلي كه درباره‌ي آقاي چه‌گوارا دارند و تريبون خود را به كسي مي‌دهند كه خدا را نفي مي‌كند ، ايا همان مدارا و تحمل را درباره‌ي تمام جريان‌هاي فكري هم دارند؟ اگر اين دوستان كساني كه به ماترياليست بودن خود تأكيد دارند را تحمل و با آنها مدارا مي‌كنند با گروه‌هاي سياسي مسلمان كه در جمهوري اسلامي زندگي مي‌كنند نيز مي‌توان اين مدارا را داشته باشند؟ چگونه به اين افراد لوح تقدير داده مي‌شود اما همين كساني كه چنين برنامه‌اي را برگزار كردند گروه‌هاي منتقد مسلمان را طرد و نفي مي‌كنند.

وي ادامه داد: اين دوگانگي در رفتار، پاسخي به آشفتگي ذهني در اين دوستان است. در چنين برنامه‌هايي كه افراد با اين مشخصه‌ها دعوت مي‌شوند بايد حداقل‌ هماهنگي‌هايي ايجاد شود و آن افراد بدانند در چه كشوري صحبت مي‌كنند تا صحبت‌هايش آن‌قدرتحريك برانگيز نباشد و عده‌اي قلمداد نكنند كه آن برنامه توهين‌آميز بوده است.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران با بيان اين‌كه كار دولت‌ها در عرصه‌ي بين‌المللي بر سر ائتلاف‌هايي است كه بر سر موازين حداقلي سياست و اقتصاد به وجود مي‌آيد و اين موضوع در عرصه‌هاي بين‌المللي براي هر كشور متفاوت است، گفت: اين نوع عملكردها كاملا دولتي و حكومتي است و وقتي اين مباحث وارد تشكل‌هاي دانشجويي مي‌شود كه بيشترين ادعاي آرمان‌گرايي در فعاليت‌هاي خود را دارند، سوال به وجود مي‌آيد.

وي ادامه داد: اين كه از تريبون يك تشكل رسمي در جمهوري اسلامي تبليغ ماركسيسم - لنينيسم مي‌شود هيچ‌گونه با منطق آرمان‌گرايي اسلامي سازگاري ندارد. همان‌قدر كه ليبراليسم لجام گسيخته‌ي آمريكايي مطرود است اين تفكر ماركسيستي - لنينيستي براي ما مطرود خواهد بود و ما به عنوان انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران اين دو جريان را كاملا نفي مي‌كنيم.

نقاشي با بيان آن‌كه جاي سوال است كه چرا تشكل برگزار كننده اين نشست با اين پيشينه خود را راضي مي‌كند كه منتقد ليبرال دموكراسي باشد اما تريبون خود را در اختيار ماركسيسم قرار دهد، خاطرنشان كرد: دختر چه‌گوارا علنا اعلام كرد كه چه گورا ماركسيست - لنيليست است و افراد زيادي در آن جلسه به پاي حرف‌هاي او نشستند.

وي با بيان اين عقيده ‌كه وزارت علوم رفتارهاي تناقض‌آميز و يكجانبه‌گرايانه داشته است، تصريح كرد: بسياري از مواقع انجمن اسلامي از دعوت سخنراني‌هاي مسلمان معذور شده است اما تشكلي ديگر افرادي را به دانشگاه دعوت مي‌كند و وزارت علوم اين افراد را تأييد كرده و به آن‌ها مجوز برنامه مي‌دهد و از نظر مالي حمايت كامل مي‌شود. اين نوع برخورد و حمايت‌ها تناقض‌آميز و يكجانبه‌گرايانه است و از هيچ منطقي برخوردار نيست.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، اظهار داشت: گويا برگزار كننده اين تشكل به نوعي دچار جوزدگي شده است، چراكه زماني ايده‌ها و آرمان‌هاي خاصي وجود دارد و براي آن‌كه بتوان آن را زودتر به قالب دانشجويي مطرح كرد برنامه‌هايي چون چ مثل چمران به وجود مي‌آيد و اين به نوعي مفهوم عدالت را مخدوش مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha