• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۳۸۶ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8607-02564
  • خبرنگار : 71214

دبير كل جامعه‌ي اسلامي دانشجويان: بايد به همه تشكل‌هاي دانشجويي با يك چشم نگاه شود عمده حاضران در همايش «چ مثل چمران» با تفكرات كمونيستي مشكل داشتند

دبيركل جامعه‌ي اسلامي گفت: جمعي كه در برنامه « چ مثل چمران » بودند، عمدتا با تفكرات كمونيستي مشكل داشتند و عده‌اي بودند كه تفكرات چه‌گوارا را مي‌پسنديدند اما اگر از قبل، حدود مشخص مي‌شد و پيرامون فصل‌هاي مشترك بحث صورت مي‌گرفت نتيجه‌ي مطلوبي از اين برنامه مي‌توانستيم شاهد باشيم. طبق فرمايشات مقام معظم رهبري ما در عدالت بايد به اصول توجه داشته باشيم و مطمئنا اگر اين اصل همواره مورد توجه ما قرار بگيرد مشكلات برطرف خواهد شد.

محسن منصوري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري برنامه‌هايي كه براي فرزندان چه‌گوارا در طي هفته‌ي گذشته برگزار شده بود، اظهار داشت: بهتر بود شاخص‌هايي را مشخص مي‌كرديم و در هر برنامه در خصوص آن مباحث چون عدالتخواهي، مبارزه با سلطه و . . . بحث مي‌شد؛ چراكه اين موضوعات تنها به دليل مسلمان بودن فرد نيست و همه‌ي افراد بر آن تأكيد دارند و بعضي از صفت‌ها فصل مشتركي است كه در تمام گفتمان‌ها وجود دارد.

وي افزود: گفتمان مشترك مبارزه با امپرياليسم در بين چمران و چه‌گوارا ديده مي‌شد اما نبايد خصوصيات مبارزه‌طلبي آن‌ها را به كل نسبت داد. وقتي برنامه‌اي را برگزار مي‌كنيم بايد هدف از برگزاري آن برنامه را بدانيم و برنامه بايد به سمتي حركت كند كه ما براي آن برنامه‌ريزي كرده‌ايم و لازم است با سخنران‌هايي كه غالبا با فرهنگ ما آشنايي ندارند يا . . . مسائلي را كه مي‌خواهند در جلسه مطرح شود بايد به گونه‌اي مورد بحث و بررسي قرار دهيم.

وي با بيان اين كه مطمئنا بسيج دانشجويي از لحاظ گستره فعاليت بسيار فراتر از ساير تشكل‌هاست، خاطرنشان كرد: اما رويكرد وزارت علوم بايد به گونه‌اي باشد كه با يك چشم به تشكل‌هاي دانشجويي نگاه كند تا دانشجويان بتوانند فعاليت‌هاي خود را هرچه گسترده‌تر انجام دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha