• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8606-09115
  • منبع : نمایندگی فارس

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: يك‌صد ليتر بنزين براي حل مشكل مردم در مهرماه به همه تعلق گرفت نقش رستم مشکلي ندارد، مي‌خواهيم مشکل راه‌آهن را حل کنيم

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:
يك‌صد ليتر بنزين براي حل مشكل مردم در مهرماه به همه تعلق گرفت
نقش رستم مشکلي ندارد، مي‌خواهيم مشکل راه‌آهن را حل کنيم

اسفنديار رحيم‌مشايي گفت: مديريت تخت جمشيد (پارسه) در گذشته فقط يک مديريت ميراثي و پژوهشي بود، اما اكنون يک مديريت جامع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در استان فارس، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در حاشيه‌ي نشست شوراي اداري استان فارس با اعلام اين مطلب، افزود: اكنون سطح مديريت در اين منطقه ارتقا يافته است و وجود تخت جمشيد (پارسه) را يک فرصت طلايي مي‌دانيم.

وي درباره‌ي اهميت توجه به پايگاه تخت جمشيد (پارسه) و پاسارگاد نسبت به ديگر آثار تاريخي، اظهار داشت: به اين آثار بايد جامع نگاه کرد و حفاظت طولاني‌مدت، مرمت و صيانت از اين آثار تضمين شود. در مصوب، دولت قرار شد كه از سال بعد براي آثار يادشده رديف درنظر گرفته شود، اما امسال هم با همکاري معاونت برنامه‌ريزي راهبردي رييس جمهور به اين پايگاه‌ها اعتبار اختصاص داده مي‌شود و در سال‌هاي بعد نيز توسعه پيدا مي‌کند.

رحيم‌مشايي ادامه داد: در کنار اين، براي حفاظت پايدار و بهره‌برداري مطلوب و بين‌المللي مصوب شده است که منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري به محوريت تخت جمشيد (پارسه) داشته باشيم و مطالعات آن در شرکت توسعه‌ي گردشگري تمام شده که فرصت بزرگي براي سرمايه‌گذاري بزرگ در آن منطقه ايجاد خواهد شد.

او در پاسخ به اين پرسش که چرا با وجود اهميت آثار تاريخي در فارس، کمتر به اين استان سفر مي‌كند، بيان كرد: موضوع تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي براي توسعه‌ي استان است، لذا مصوبات دولت در استان، مطالعه‌ي نتايج و بررسي‌هاست، ما 60 منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري در استان داريم. علاوه بر آن براي چهار اثر بسيار مهم حافظيه، سعديه، تخت جمشيد (پارسه) و پاسارگاد رديف بودجه در دولت تصويب کرديم.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در پاسخ به اين پرسش که چرا اين سازمان با وجود تبليغات شديد رسانه‌يي که براي سد سيوند ايجاد شد، کمتر تحرک نشان داد، گفت: ظرفيت ما به‌عنوان يک سازمان محدود است؛ اما در عين حال، درباره‌ي سد سيوند، حجم اطلاع‌رساني ما کم نبود و بسيار گفت‌وگو کرديم و خود من چند مصاحبه انجام دادم؛ اما حجم تبليغاتي که درباره‌ي سيوند شد، بخش خارجي و سياسي بود. گرچه بخشي هم واقعي بود و حساسيت مردم و سازمان‌هاي غير دولتي را نسبت به حفاظت از سد سيوند نشان مي‌داد.

وي در ادامه اظهار داشت: ما نمي‌توانيم جلو تبليغات را بگيريم؛ اما آنچه وظيفه‌ي ماست، اين است که از آثار تاريخي که ثبت جهاني شده‌اند، حفاظت و صيانت کنيم.

رحيم‌مشايي در پاسخ به پرسشي درباره‌ي آخرين وضعيت بنزين سفر نيز تصريح كرد: با هدف اين‌که مردم براي ايام مهر مشکل نداشته باشند، اعلام شد که 100 ليتر بنزين به همه تعلق گيرد و اين مساله کار ما را آسان کرد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا که آيا همراهي معاون ساخت و توسعه‌ي راه‌ها با او در بازديد از پاسارگاد و تخت جمشيد (پارسه) براي حل شدن مشکل نقش رستم است، اظهار داشت: نقش رستم مشکلي ندارد، مي‌خواهيم مشکل راه‌آهن را حل کنيم.

البته افشار ـ معاون وزير راه ـ در اين‌باره به خبرنگاران گفت: راه‌آهن مشکلي ندارد، مي‌خواهيم مشکل نقش رستم را حل کنيم[!]

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha