عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرتي: تحقيقي دربارهي تاثير حضور ايران در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري نشده است
عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرتي ايران گفت: متاسفانه بازخورد مدوني از حضور در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري نداريم و تحقيقي تاكنون دربارهي ميزان تاثير اين حضور صورت نگرفته است.
علي غمخوار در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: اين پرسش همواره مطرح بوده است كه بازارهاي هدف گردشگري ايران براساس چه برنامه و معياري مشخص شدهاند، چون كشورها همواره برنامهاي جامع براي بازارها و نمايشگاههاي خود دارند.
وي با بيان اينكه برنامهريزي براي انتخاب بازارهاي هدف و نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري همواره براساس آزمون و خطا بوده است، افزود: در ايران معمولا فهرستي از نمايشگاههايي كه تاكنون در آنها حضور داشتهايم يا بازارهايي كه نمايندگان كشور براي شركت در نمايشگاههاي آن اعلام آمادگي كردهاند، تهيه ميشود و در اختيار بخش خصوصي براي انتخاب قرار ميگيرد، بدون اينكه به بازخورد حضور در اين نمايشگاهها توجه شود.
اين عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي بيان كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پيش از برنامهريزي براي نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري بايد از آژانسهاي شركتكننده در اين نمايشگاهها تعداد گردشگر جذبشده و اثربخشي اين حضور را استعلام كند و در اينباره تحقيقاتي انجام شود.
وي گفت: اگر براساس بازارهاي هدف و رويدادهاي جهان در نمايشگاههاي بينالمللي شركت كنيم و استراتژي بازاريابي مشخص شود، از اين برنامه ميتوان دفاع كرد.
غمخوار ادامه داد: حضور در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري زير سوال برده نميشود، چون يكي از ابزارهاي جذب گردشگر است؛ اما بايد براي كسب نتايج بهتر، اقدامات كارشناسي دقيقتري صورت گيرند.
وي دربارهي نحوهي حضور ايران در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري با توجه به شرايط كشور و تبليغات منفي، گفت: حضور ايران در اين نمايشگاهها معمولا كمرنگ است و شركت در اين فضاها نبايد به غرفه محدود شود، بلكه توجه به افكار عمومي و حضور در رسانههاي بازار هدف ضرورت دارد.
عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرتي ايران بيان كرد: كشورهايي هستند كه در زمان برپايي نمايشگاه با تبليغات و اطلاعرساني گسترده، افكار عمومي كشور هدف را تحت تاثير قرار ميدهند و ايران بايد اين بخش را تقويت كند.
به گفتهي او، روشهاي حضور در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري چندان نامناسب نيستند؛ ولي حلقهي كوچكي از زنجيرهي توسعهي گردشگري محسوب ميشوند كه اگر توسعه در زنجيره ايجاد شود، تمام حلقهها از آن تاثير ميپذيرند.
غمخوار اضافه كرد: اگر بازاريابي صورت گيرد، اما برنامهريزي اساسي نباشد، اتفاق اثرگذار هيچگاه در اين صنعت روي نميدهد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات