• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8605-01952

/در حاشيه جلسه دولت/ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: نگراني مردم از كسري بنزين سفر را كاهش داده است دولت آمادگي اختصاص سهميه را براساس سفرها دارد

/در حاشيه جلسه دولت/
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:
نگراني مردم از كسري بنزين سفر را كاهش داده است
دولت آمادگي اختصاص سهميه را براساس سفرها دارد

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: به‌زودي طرحي را براي استفاده‌ي مردم از تعطيلات تابستاني با توجه به سهميه‌بندي بنزين به دولت ارايه خواهيم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم‌مشايي در حاشيه‌ي جلسه‌ي هيات دولت در جمع خبرنگاران، سهميه‌بندي بنزين را يك اقدام جديد و نو دانست و افزود: رفتار مردم براي مصرف سوخت در اين‌باره هنوز نهادينه نشده است و مردم هنوز نتوانسته‌اند، برنامه‌ريزي چند ماه براي استفاده از سهميه‌بندي داشته باشند. به همين دليل، مردم درباره‌ي مصرف بنزين محتاط عمل مي‌كنند.

وي ادامه داد: مقدار سهميه‌بندي كه براي چند ماه اعلام شده است، براي سفر مردم كفايت مي‌كند؛ ولي مردم نگران كسري‌اند و همين مساله موجب شده است، تا سفرهاي درون‌كشور كاهش پيدا كنند.

او با بيان اين‌كه دولت آمادگي دارد، تا سهميه‌اي را براساس سفرها اختصاص دهد، اظهار داشت: اين‌كه چگونه اين سهميه‌بندي اختصاص داده شود، از نظر اجرايي پيچيدگي‌هايي دارد، چون ممكن است، ما سهميه‌اي را اختصاص دهيم، ولي بحث احتياط دوباره موجب شود، تا سفري صورت نگيرد و ازسوي ديگر، در سياست كاهش مصرف هم اثر سوء داشته باشد.

رحيم‌مشايي بيان كرد: گفت‌وگوها با بخش خصوصي در اين رابطه صورت گرفته است و ايده‌هاي بسياري به ما داده‌اند و ما به‌دنبال اجرايي كردن آن‌ها هستيم، تا انجام سفر را تضمين كند.

وي درباره‌ي مشكل گردشگران خارجي به‌دليل سهميه‌بندي بنزين، گفت: مشكل گردشگران خارجي حل شده است و گردشگران خارجي از بنزين آزاد مي‌توانند استفاده كنند. اين مساله ابلاغ اداري شده است و به‌زودي عملي خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha