• دوشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8603-15503
  • خبرنگار : 71133

«آنچه عيان است چه حاجت به‌بيان است» سينماداران از تاثير عرضه‌ي غير مجاز فيلم‌ها بر فروش سالن‌ها گفتند

«آنچه عيان است چه حاجت به‌بيان است»
سينماداران از تاثير عرضه‌ي غير مجاز فيلم‌ها بر فروش سالن‌ها گفتند

سينماداران معتقدند: ادامه عرضه غير مجاز فيلم‌هاي سينمايي باعث تعطيلي سالن‌هاي سينما خواهد شد.

ده تن از سينماداران در گفت‌وگوهايي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ضمن اشاره به تاثير عرضه غيرمجاز فيلم‌هاي در حال اكران بر كاهش چشم‌گير تماشاگران، درصورت ادامه‌ي اين روند نسبت به تعطيلي سالن‌هاي سينما هشدار دادند.

صابري سخنگوي انجمن سينماداران و مدير سينما آفريقا فروش پايين فيلم‌ها در اين روزها را در تاريخ سينما بي‌سابقه دانست و به خبرنگار ايسنا گفت: بايد يك فكر اساسي شود تا اتفاق خاصي در اين زمينه بيافتد.

وي افزود: فروش «اخراجي‌ها» در روز به 9 ميليون تومان رسيده بود كه با ورود سي‌دي آن به 500 هزار تومان رسيد و فيلم «نقاب» هم به همين شكل و باعث نابودي آن شد و اخيرا هم كه عرضه‌ي غيرمجاز فيلم‌ها به روز رسيده است و با شروع اكران، سي‌دي آن هم بيرون مي‌آيد.

اشرفي مدير انجمن سينماداران و مدير سينما «ماندانا» با بيان اينكه اكثر سينماها در حال بيرون كردن نيروهايشان هستند گفت: با اتفاقاتي كه افتاده و هزينه‌هاي سرسام‌آور سينما ديگر نمي‌توان هزينه‌ها را تامين كرد و كار را ادامه داد و بايد راه حلي پيدا كرد.

نصيري مدير سينما قدس كه فيلم «اگه مي‌توني منو بگير» را در حال اكران دارد با گلايه از بيرون آمدن سي‌دي اين فيلم در روز اول نمايش آن اظهار داشت: معمولا در طول اين سالها فيلم‌ها در روز اول اكرانشان فروش‌شان از 5/1 ميليون كمتر نبود، اما اين فيلم تنها 600 هزار تومان در روز اول فروش داشته است كه اين در اين سالن بي‌سابقه بوده است.

وي اين وضعيت را براي سينمايش يك فاجعه دانست و گفت: ما كه يكي از سينماهاي پرمخاطب تهران هستيم به جايي رسيديم كه نمي‌توانيم خرج خودمان را درآوريم، واي به حال سينماهاي پايين‌تر، با اين وضعيت اگر سينما را ببنديم بسيار بهتر است و حداقل ديگر به صاحب فيلم بدهكار نيستيم.

اين سينمادار پيشنهاد داد: همه سينماهاي ايران يك يا دو روز در سينماها را ببندند تا دولت فكري به حال اين وضعيت بكند.

سماواتي مدير سينما جمهوري به ايسنا، گفت: عده‌اي دارند كاري مي‌كنند تا ديگر فيلمي در اين مملكت ساخته نشود و تاثير مخرب اين وضعيت بر همه اهالي سينما خواهد بود.

وي افزود: فروش يك فيلم يك دفعه از 1 ميليون به 200 هزار تومان مي‌رسد و متوجه مي‌شويم سي‌دي آن بيرون آمده است.

سماواتي برخورد قضايي و فرهنگ‌سازي را تنها راه‌هاي برخورد با اين معضل دانست و به ايسنا گفت: متاسفانه تلويزيون در اين زمينه آگاه‌سازي نمي‌كنند، الان متاسفانه مردم فكر مي‌كنند، خريد فيلمهاي غيرمجاز يك چيز طبيعي است و تا زماني كه براي آنها جا نيفتد اين معضل ادامه خواهد داشت.

شاهوردي مدير مجموعه سينمايي «اريكه ايرانيان» معتقد است: تا فيلمي مي‌آيد جان بگيرد، متاسفانه سي‌دي آن پخش مي‌شود و تماشاگرانش به طور چشمگيري كاهش پيدا مي‌كند و اين وضعيت ضربه زيادي به ما زده است.

وي با بيان اينكه اين وضعيت منجر به تعطيلي سينما خواهد شد افزود: با ديدن اين وضعيت ديگر كسي اقدام به سالن‌سازي هم نمي‌كند و كسي در اين زمينه پيش قدم نمي‌شود.

عاشوري مدير سينما سروش گفت: با پيش آمدن وضعيت فعلي فروش سينماي ما از 50 درصد هم بيشتر افت داشتند و در صورت ادامه اين روند منجر به‌ نابودي سينما خواهد شد.

محمدي مدير سينما پيام انقلاب با بيان اينكه ناجوانمردانه در حال شكست دادن سينماي ايران هستند اظهار داشت: اين وضعيت تاثير بسياري به روي سينماي ما داشته و فيلم‌ها با افت فروش زيادي همراه بوده است.

مظاهري مدير سينما صحرا هم تاثير عرضه غير مجاز محصولات سينمايي را بر سينمايش بسيار زياد دانست و به ايسنا گفت: وضعيت مشخص است و جز اينكه فروش‌ها بسيار پايين آمده چيز ديگري نمي‌توان گفت.

بيگدلي مدير سينما پيروزي با بيان اينكه چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است اظهار داشت: سينما كه پيش از اين فروش چشمگيري نداشت و الان هم با اين وضعيت بسيار بدتر شده است كه اميدوارم راه حلي پيدا شود.

آزادي مدير سينما آستارا هم گفت: علاوه بر پايين آمدن فروش فيلم‌ها ديگر كسي منتظر عوض شدن فيلم‌ هم نيست و تنها منتظرند سي‌دي بعدي بيرون بيايد و متاسفانه خريد اين فيلم‌ها براي بعضي از مردم عادت شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha