• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8603-05789
  • منبع : مطبوعات

اهالي سينما در بيانيه‌اي خواستار شدند: اقدامي عاجل در برخورد با توزيع غيرمجاز فيلم‌هاي سينمايي

اهالي سينما در بيانيه‌اي خواستار شدند:
اقدامي عاجل در برخورد با توزيع غيرمجاز فيلم‌هاي سينمايي

تهيه كنندگان، كارگردانان، توزيع كنندگان، سينماداران و ستاد هماهنگي مبارزه با تكثير و توزيع غير مجاز محصولات سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بيانيه‌ي مشتركي نسبت به مبارزه با توزيع غيرمجاز آثار سينمايي مواردي را مطرح كردند.

در متن اين بيانيه كه نسخه‌ي از آن توسط شركت فرهنگي سينمايي باران در اختيار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قرار گرفته است، آمده:

«اكنون كه‌ با تهيه، تكثير و توزيع غير مجاز سي‌دي فيلم‌هاي سينماي ايران، ديگر بار نقاب از مناسبات سياه مافياي قاچاق و دلالي در آثار سينماي ايران برداشته شده و دست‌هاي پنهان‌ تخريب و تهديد كيان سينما و بضاعت‌هاي مالي تهيه‌كنندگان فعال اين عرصه را بي‌رحمانه و قانون‌شكنانه نشانه رفته‌اند، بر آن هستيم تا صداي اعتراض عميق،‌ جدي و جمعي خود را نسبت به‌روند غيرقانوني و فاجعه‌بار كپي كردن فيلم‌هاي سينمايي - كه تيشه‌وار و پي‌درپي بر پيكر نحيف اقتصاد سينماي اين مرز و بوم وارد مي‌شود ـ به گوش دولتمردان ذي‌ربط و صاحب اراده و مسووليت در اين زمينه برسانيم.»

بنا بر اين گزارش، در ادامه آمده است: «بي‌ترديد تلاش وزير ارشاد و معاونت سينمايي به‌تنهايي كافي نخواهد بود، بلكه لازم است مسوولان قوه‌ي قضاييه، مجلس شوراي اسلامي و نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي كشور نيز اين خطر را باور نموده و به‌منظور پيشگيري از خسارت‌هاي جبران‌ناپذير بيشتر به‌فرهنگ و سينماي كشور اقدامات لازم و كافي اعمال نمايند.

شايد قبل از آنكه شاهد نابودي كامل سينماي كشورمان باشيم، اقدامي عاجل از طرف مسولين كشور صورت پذيرد. بر همين اساس تقاضاي خود را به شرح ذيل اعلام مي‌داريم:

1- اختصاص اعتبار لازم به‌منظور نظارت و كنترل شبكه قاچاق محصولات سمعي و بصري به معاونت سينمايي.

2- تغيير قانون نحوه مجازات اشخاصي كه به ‌رايت غيرمجاز اقدام مي‌كنند و برخورد قاطع و بازدارنده با فعالان اين شبكه.

3- برخورد جدي دستگاه قضايي با متخلفين و احقاق حق‌ زيان ديدگاه اين عرصه‌ اعم از صاحبان فيلم، صاحبان سالن‌هاي نمايش و موسسات ويديو رسانه.

4- ريشه‌يابي از طرف دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي و شناسايي شبكه‌قاچاق و برخورد با متخلفان اصلي اين جريان»

بنا بر اين گزارش، اين بيانيه در مراسمي كه شب گذشته به همت شركت فرهنگي سينمايي باران و به دعوت علي آشتياني‌پور تهيه‌كننده نقاب انجام شده بود، در جمع اهالي سينما مطرح شد.

 همچنين شركت باران اعلام كرده است: «درصدد است تا به عنوان طلايه‌دار مبارزه جدي با اين حركت ضد فرهنگي طوماري را به‌امضاي تمام فعالان عرصه سينما رسانده و جهت پيگيري‌هاي بعدي به‌مقامات مسوول ارايه كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha