• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8602-05400
  • خبرنگار : 71091

با حضور عزت‌الله انتظامي؛ «ميناي شهر خاموش» در بم‌ به‌نمايش درمي‌آيد

با حضور عزت‌الله انتظامي؛
«ميناي شهر خاموش» در بم‌ به‌نمايش درمي‌آيد

فيلم سينمايي «ميناي شهر خاموش» ساخته‌ي اميرشهاب رضويان روز دهم ارديبهشت ماه در فضاي باز مقابل ارگ قديم، براي شهروندان بمي به نمايش در مي‌آيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين برنامه که به‌مناسبت گشايش مجتمع آموزشي نمونه يونسکو در بم برپا مي‌شود، استاد عزت‌الله انتظامي به دعوت سازمان يونسکو به نمايندگي از هنرمندان ايران براي افتتاح اين مجتمع به بم مي‌رود.

آقاي بازيگر سينماي ايران که سال گذشته مدت دو ماه را براي ساخت فيلم سينمايي «ميناي شهر خاموش» در بم گذرانده، حال براي اولين نمايش عمومي اين فيلم به بم مي رود تا اداي ديني به تمامي کساني که در جهت بازسازي بم تلاش کرده‌اند، داشته باشد.

در مراسم گشايش مجتمع آموزشي نمونه بم، مديران سازمان يونسکو در ايران، سفراي چند کشور خارجي و مسوولان وزارت آموزش و پرورش و چند سازمان ديگر که در ساخت اين مجتمع آموزشي همکاري داشته‌اند، حضور خواهند داشت.

مجتمع آموزشي نمونه بم، به همت سازمان يونسکو با همکاري وزارت آموزش و پرورش، سازمان ميراث فرهنگي، صليب سرخ جهاني، UNICEF، کميته ژاپني کمک به کودکان بم، انجمن فرانسه و بم و چندين سازمان جهاني ديگر ساخته شده است.

فيلم «ميناي شهر خاموش» در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر، براي اميرشهاب رضويان سيمرغ بلورين بهترين کارگرداني و براي عزت ا... انتظامي، سيمرغ بلورين ويژه هيات داوران را به ارمغان آورد. ميناي شهر خاموش همچنين در هفت رشته بهترين فيلم، کارگرداني، تدوين، موسيقي متن، طراحي صحنه، صدابرداري، بازيگر مکمل مرد نامزد دريافت سيمرغ جشنواره فيلم فجر بود.

ماجراي فيلم به سفر دکتر بهمن پارسا، پزشک موفق ايراني پس از 33 سال به زادگاهش مي پردازد. وي براي جراحي يک جانباز جنگ به ايران مي‌آيد و پس از عمل موفقيت‌آميز او، همراه دايي جانباز که پيرمردي به نام قناتي و از دوستان پدرش است و راننده اي جوان به نام بهرامي راهي زادگاهش بم

مي‌شود. پارسا در بم به دنبال عشق دوران نوجواني‌اش "مينا" مي‌گردد و مجبور به رفتن به فضاهايي نامانوس مي شود که در تقابل با زندگي آرامش در آلمان است. در طي سفر به بم تدريجا رابطه‌اي دوستانه بين اين سه شکل مي‌گيرد و در نهايت قناتي ماجراي عشق دوران جوانيش را براي پارسا بازگو مي‌کند که باعث شکل‌گيري رابطه‌اي عميق بين او و قناتي مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha