• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۸۴ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8409-10741

گفت‌وگو با آخرين سازنده‌ي برنامه راديويي منوچهر نوذري نجيبه معصوم‌زاده: «پنجشنبه‌ي شنيدني» متكي بر بداهه آقاي نوذري بود

«پنجشنبه‌ي شنيدني»، عنوان آخرين برنامه راديويي منوچهر نوذري بود كه از مهر 82 به مدت 21 ماه از شبكه‌ي سراسري صدا پخش شد.

نجيبه معصوم‌زاده ـ سردبير و تهيه‌كننده اين برنامه ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا، گفت مرحوم نوذري در اين برنامه هم نويسنده و كارگردان بود و هم اجرا را بر عهده داشت.

وي با بيان اين مطلب كه در زمينه اجراي مسابقه در برنامه كار ايشان متكي بر بداهه بود اظهاركرد: اغلب مرحوم نوذري با ترفندهاي خاصي سوالات را مطرح مي‌كرد كه اين توانايي منحصر به خود او بود.

معصوم‌زاده معتقد است: كه در كنار نوذري در پنجشنبه‌ي شنيدني زير و بم كار را ياد گرفته است و حضور وي به مثابه كلاس آموزشي براي او و همكارانش بوده است.

اين تهيه‌كننده با اشاره به تسلط نوذري در كنترل تماشاچي‌هاي حاضر در ضبط برنامه يادآور شد: گاهي اوقات تماشاچي‌هاي ما بالغ بر 200 تن بودند و ما در زمان حضور آن‌ها هم مسابقه ضبط و هم نمايش اجرا مي‌كرديم.

معصوم زاده تصريح كرد: گاهي اوقات مرحوم نوذري از متن‌هاي معمولي، قطعات طنز خوبي را ارائه مي‌داد.

وي درباره اهميت حفظ جايگاه پيشكسوت از سوي صدا و سيما گفت: در خصوص مرحوم نوذري زماني كه ايشان براي «پنجشنبه شنيدني» دعوت به كار شد به دليل مشكلات عديده كه داشتند از فضاي اجراي دور افتاده بودند اما شبكه سراسري باني دوباره حضور ايشان شد.

وي با تاكيد بر اين كه دستمزد يك هنرمند هيچ گاه نمي‌تواند پاسخگوي سابقه و جايگاه او باشد اظهار كرد: شبكه سراسري خصوصا درباره آقاي نوذري تمام تلاش خود را به لحاظ نرخ دستمزد به كار گرفت.

معصوم‌زاده در پايان به ذكر خاطره‌اي از مرحوم نوذري پرداخت و گفت: پنجشنبه شنيدني، در استوديو 14 واقع در طبقه سوم ميدان ارگ ضبط مي شد و روزي مرحوم نوذري اصلا به لحاظ جسماني آمادگي نداشت اما مايل به ضبط برنامه بود ما ناچارا ايشان را روي صندلي نشانده و از پله‌ها بالا برديم. وقتي ايشان به طبقه سوم رسيد خنديد و گفت « من اين كلك را دير ياد گرفتم پس اين طور هم مي‌شود از پله‌ها بالا آمد.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha