• شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۸۴ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8409-09720
  • خبرنگار : 71021

اميرسرداري، مدرس هتلداري: ورود گردشگر و سرمايه‌گذار منجر به خودكفايي اقتصادي مي‌شود جلب رضايت مشتري مهم‌ترين ركن بخش توليد خدمات گردشگري است

اميرسرداري، مدرس هتلداري:
ورود گردشگر و سرمايه‌گذار منجر به خودكفايي اقتصادي مي‌شود 
جلب رضايت مشتري مهم‌ترين ركن بخش توليد خدمات گردشگري است
يك مدرس هتلداري تاكيد كرد: فراهم كردن زمينه ورود گردشگران و سرمايه‌گذاران به كشور ارز آوري، اشتغالزايي و خودكفايي را موجب مي‌شود. احمد اميرسرداري، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا جلب رضايت مشتري را مهمترين ركن بخش توليد خدمات صنعت جهانگردي دانست و افزود: مهمانداري، شيوه‌ي پذيرايي، آداب و اخلاق علاقه و انگيزه، ‌مدير، نيروي اجرايي‌، متوليان و مواد غذايي بايد به گونه‌اي باشد كه در نهايت رضايت مشتري را جلب كند. به اعتقاد وي، ايراني داراي فرهنگ ، تمدن ، مليت ، مذهب ( اسلام ) و مهمانوازي است و مي‌تواند گردشگر خارجي كه به دنبال ارزش‌ها ، تمدن‌ها ، جذابيت‌ها هويت‌ها است را به خود جلب كند. اين استاد دانشگاه جامع علمي‌ كاربردي تصريح كرد: همگان مي‌دانند ايران داراي تمدن غني و آثار باستاني منحصر به فردي است، بنابر اين شيوه‌ي پذيرايي بايد در راستاي رضايت مشتري و همراه با خود باوري بوده و مهمانوازي نيز در جهت رضايت و شناخت خواست‌ها و نياز مشتري باشد . وي آداب و اخلاق را مهمترين ويژگي تاثيرگذار به گردشگران دانست و افزود: احترام گذاشتن بر همگان به صورت يكسان و توام با آرامش و مهارت ضرورت دارد، زيرا هر كس به تنهايي يك مشتري است. امير سرداري با بيان اين كه داشتن انگيزه، علاقه و توانايي در امر مهمان‌داري و گرايش پذيرايي مهم است، اظهار كرد: علاوه بر اين خصوصيات، وجود جسارتي توام با احترام و تعصب به شغل لازم است كه هماهنگي و همدلي راميان مسوولان بخش‌هاي مرتبط ايجاد مي‌كند. وي درباره‌ي مواد غذايي جهت ارايه به گردشگران گفت: مردم اين سرزمين با داشتن انواع غذاهاي بومي‌ و محلي به فكر غذاهاي خارجي هستند كه اين به نوعي سوء تبليغ براي فرهنگ ايران و به نفع كشورهاي خارجي است. اين استاد دانشگاه ادامه داد: متوليان و مديران اين بخش براي توسعه‌ي گردشگري بايد پايه‌گذار اين صنعت باشند يعني ابتدا خود بر امور توريسم مسلط بوده تا بتوانند نيروها و مشتري‌ها را راضي كنند ، و همچنين فرهنگ تبليغات را براي بيگانگان برچينند و توانمندي‌هاي و شايستگي‌ها وطن خود را جايگزين كنند . وي ابراز كرد: اگر جذب كننده‌ي خوبي باشيم با ورود گردشگر و سرمايه‌گذار ارز نيز به اين كشور وارد مي‌شود كه خود سرمايه‌اي براي اشتغالزايي به خصوص نيروهاي جوان است. اين مدرس هتلداري گفت: داشتن ديدگاه جذب توريسم، شناخت اصول مشتري مداري، شناساندن فرهنگ ايراني و رعايت اصول و استانداردهاي جهاني به جذب توريسم و در نتيجه ارزآوري براي كشور سبب مي‌شود كه اين خود مي‌توان باعث رقابت براي صاحبان ومتوليان امور گردشگري ، صاحبان هتل‌ها و مهمانسراها شود . وي با بيان اين كه رقابت، جذب نيروهاي متخصص را موجب مي‌شود، افزود: فراهم شدن زمينه‌ي رقابت براي متوليان سبب مي‌شود آنها به دنبال جذب نيروهاي متخصص و آموزش ديده باشند كه اين خود متضمن سرمايه‌گذاري افراد در اين امر است. اين استاد دانشگاه جامع علمي‌ كاربردي خاطر نشان كرد: جذب نيروهاي كارآزموده ارتقاي سطح كيفي كار جذب توريسم و ارز آوري را موجب مي‌شود. وي تصريح كرد: اگر متولي امور اين بخش به افراد با تجربه‌ي و متخصص داده شود تا آن‌ها به بازوهاي اجراي خود جوش مسوولان تبديل شوند ، علاوه بر توليد خدمت به خودكفايي رسيده و بخشي از معضلات كشور حل و الگويي موفق براي ساير صنايع مي‌شود. امير سرداري در پايان ابراز اميدواري كرد: مسوولان با دلسوزي ضمن حفظ افراد سرمايه‌گذاري بيشتر به اين بخش از صنعت توريسم بها دهند و همه‌ي اين‌ها در كنار شايسته سالاري مسوولان به ميزبان متخصصي كه در جامعه گمنام مانده نيز منوط است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha