• شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۸۴ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8404-09189.32161

*گردشگري و دولت نهم* مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان سمنان: مديران آتي بايد در انجام تبليغات و معرفي استان بيشتر فعاليت كنند

*گردشگري و دولت نهم*
مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان سمنان:
مديران آتي بايد در انجام تبليغات و معرفي استان بيشتر فعاليت كنند
عباس كاشيان گفت: استان سمنان با وجود ظرفيت‌هاي بالقوه ي گردشگري يكي از استان‌هاي گمنام كشور است. بنابراين مديران بعدي بايد در انجام تبليغات و معرفي استان بيشتر فعاليت كنند. مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا درباره‌ي چالش‌هاي پيش گردشگري و مواجهه مديران آتي گردشگري با اين حوزه، تاكيد كرد: استان سمنان از نظر شاخص‌هاي برخورداري از زيرساخت‌ها و امكانات بالقوه يكي از 4 استان برتر كشور است. وي افزود: اين استان علاوه بر ظرفيت‌هاي مناسب اقتصادي از نظر تنوع آثار تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري نيز يك ايران كوچك محسوب مي‌شود، اما در ميان اكثر گردشگران داخلي و خارجي هيچگاه از استان سمنان به عنوان مقصد سفر نامي برده نمي‌شود. كاشيان تصريح كرد: مديران آتي ميراث فرهنگي و گردشگري سمنان بايد در زمينه‌ي تبليغات و معرفي جاذبه‌ها و جلوه‌هاي تاريخي و طبيعي استان فعلايت گسترده‌اي را انجام دهند. وي با اشاره به تبليغات توسعه گردشگري داخلي به استان سمنان در سال‌هاي اخير يادآور شد: فعاليت‌هاي صورت گرفته و برنامه‌هاي اجرا شده همگي در فرصت‌هاي محدود و اندك رخ داده است كه طبيعتا نتايج حاصله از اين فعاليت‌ها در آمار سفرهاي نوروزي به استان ديده شد. كاشيان 4 سال دولت آينده را فرصت مناسبي براي توسعه‌ي ميراث فرهنگي و گردشگري استان سمنان ذكر كرد و گفت: بعد از تشكيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در سطح معاونت رياست جمهوري، پايه‌هاي توسعه‌ي اين دو بخش به طور جدي و بنيادين بنا نهاده شد. وي اضافه كرد: وضع مقررات و قوانين مختلف ايجاد شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري، تشكيل كانون هماهنگي ملي گردشگري و ميراث فرهنگي و انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي مختلف با بانك‌ها براي ارائه تسهيلات به مجريان طرح‌هاي گردشگري و همچنين راه‌اندازي صندوق احيا و مرمت آثار تاريخي تنها نمونه‌هايي كوچك از فعاليت‌هاي صورت گرفته در فرصت يكسال و چند ماهه‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است. كاشيان تاكيت كرد: ادامه‌ و توسعه‌ي برنامه‌ها و بسترهاي اجرايي فراهم شده در حوزه‌ي ميراث فرهنگي و گردشگري و پياده‌سازي استاني آنها در 4 سال آينده تنها راهكار دستيابي به جايگاه واقعي ايران در صنعت گردشگري جهاني است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha