• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۸۴ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8401-11244
  • منبع : نمایندگی یزد

تشريح فعاليت‌هاي نرم‌افزاري سال خوش‌آمدگويي، در گفت‌وگو با معاون سياسي امنيتي استانداري يزد

تشريح فعاليت‌هاي نرم‌افزاري سال خوش‌آمدگويي،
در گفت‌وگو با معاون سياسي امنيتي استانداري يزد
معاون سياسي امنيتي استانداري يزد تاكيد كرد: اقتصاد، فرهنگ و زندگي مردم يزد پيام‌هاي بسيار زيبايي براي مردم ايران و دنيا خواهد داشت‌. محمدحسن خورشيدنام، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به فرا رسيدن سال 84 و نام‌گذاري اين سال به نام سال خوش‌آمد گويي به يزد تصريح كرد: ما احساس مي‌كنيم كساني كه به يزد سفر مي‌كنند با زيبايي‌هاي بسياري در اين شهر و استان مواجه مي‌شوند كه همگي خوشايند است و بسياري از مردم نيز از اين زيبايي‌ها براي زندگي خود در شهر و ديارشان استفاده مي‌كنند. وي آداب و رسوم مردم يزد، پايبندي به روابط اسلامي و انساني، دست نخوردگي بافت قديم، وجود معماري بسيار غني و زيبا در تك بناها و زندگي مسالمت آميز بين مسلمانان و زرتشتيان را از خصوصيات بارز مردم يزد برشمرد و افزود: ما وظيفه داريم اين ميراث را به مردم دنيا معرفي كنيم، چرا كه همه آنها گرانبها است و براي اهل فرهنگ مي‌تواند قابل استفاده باشد. معاون سياسي امنيتي استانداري يزد ادامه داد: در همين راستا، با توجه به اينكه گردشگري يكي از محورهاي توسعه استان قرار گرفته است براي تقويت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف،‌ سال 83 را به عنوان سال آماده سازي سال خوش‌آمد و 84 را به عنوان سال خوش‌آمد گويي نام گذاري كرديم. خورشيدنام با بيان اينكه بيش از 10 سال براي آماده سازي سال 84 وقت صرف شده است تصريح كرد: طرح اين موضوع و تاكيد مكررش در خود استان حركت بخش دولتي و خصوصي را به اين جهت سوق داد و طرح آن در استان‌هاي ديگر و كشورهاي خارجي هم باعث معرفي بيشتر استان يزد شد. معاون استاندار يزد، آماده كردن اقشار مختلف مردم يزد براي رويارويي با سال 84 را اولين گام دانست و افزود: در اين زمينه از طريق برنامه‌هاي راديو تلويزيوني، طرح در نشريات مختلف، توزيع بروشور و برگزاري همايش‌هاي گوناگون اقدامات مناسبي انجام گرفت و از طرف ديگر آموزش‌هايي براي برخي دست اندركاران بحث گردشگري مانند رانندگان تاكسي، پرسنل نيروي انتظامي، هتل داران و صاحبان رستوران‌ها اجرا شد. وي ادامه داد: نوع ديگر كار ما تبليغ در خارج از كشور بود كه از طريق شركت در نمايشگاه‌ها، ارسال سي‌دي به دفاتر فرهنگي ايران، ارائه بروشورها و كارت پستال‌ها به جهانگرداني كه وارد يزد مي‌شدند و نيز اقدام از طريق اينترنت صورت گرفت كه اميدواريم نتايج مثبتي به همراه داشته باشد. خورشيدنام تبليغات در داخل كشور را نيز يادآور شد و گفت: سعي كرديم از طريق همايش‌هاي كشوري كه در استان برگزار مي‌شود و نيز برخي اقلام تبليغاتي كه توسط شركت‌هاي مختلف تهيه شد جاذبه‌هاي يزد را به ديگر هموطنانمان معرفي كنيم همچنين بر روي كالاهايي كه به خارج كشور فرستاده مي‌شد برچسب‌هاي سال خوش‌آمد نصب گرديد. وي نوع ديگر فعاليتهاي انجام گرفته در زمينه آماده سازي استان براي ورود گردشگران، نظارت و كنترل برخي اصناف دانست و تصريح كرد: در سال 83 سعي گرديد برنامه‌هاي ويژه‌اي توسط دستگاه‌هاي مختلف از جمله برگزاري همايش‌هاي مختلف براي سال 84 پيگيري شود. معاون سياسي امنيتي استانداري يزد، در پايان بر لزوم استمرار برنامه‌ها در طول سال 84 و اجراي شيوه‌هاي مختلف جهت افزايش ماندگاري جهانگردان در يزد تاكيد كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha