نعیم حمیدی امروز ۲۰ اسفند در نشست کمیته رسانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان ویژه نوروز، اظهارکرد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۴، فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت این دو مناسبت معنوی و فرهنگی فراهم است.
او با اشاره به برخی اقدامات که میتوان با توجه به همزمانی این دو مناسبت در استان خوزستان برای تعطیلات عید نوروز انجام داد، گفت: فعال شدن دستگاههای فرهنگی، اجتماعی برای تأمین اوقات فراغت شهروندان در تعطیلات نوروزی و برنامهریزی اماکن و نهادهای فرهنگی، هنری به ویژه شهرداریها در رویدادسازی شهری متناسب با ماه مبارک رمضان، راهاندازی پویش «شهر ماه روزهدار است» و اطلاعرسانی از طریق نصب در مراکز اقامتی و پذیرایی مجاز به ارائه خدمات و مبادی ورودی شهرها به منظور افزایش مسئولیت مؤمنانه شهروندان و مسافران نوروزی، طراحی و گسترش رویدادهای قرآن محور از قبیل نمایشگاه، مسابقات حفظ قرآن و تکریم مادران قرآنی و رویدادمند کردن فضاها و پهنههای شهری از طریق برنامههای معنوی فرهنگی، متناسبسازی فضاها و واحدهای مجاز پذیرایی و خدماتی با حجم تقاضای گردشگری (مسافر)، برگزاری آیینهای سنتی افطار به عنوان معنویترین و خانوادگیترین سفره ایرانی و احیای سنت حسنه اطعام روزهداران به صورت محله محور با همکاری مساجد و شهرداریها، اجرای طرحهای فروش ویژه جشن رمضان خصوصاً جهت گردشگران توسط اصناف با تأکید بر بازارچههای صنایع دستی و کالای فرهنگی، ترویج فرهنگ بومی و کسب و کارهای خانواده محور، ایجاد زمینههای مناسب برای ترویج و تقویت گردشگری شهری و جایگزین سفر مانع روزهداری به منظور تقویت بهرهمندی از ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی و رسانههای محیطی خصوصاً بین شهری با هدف اشاعه فضای ماه رمضان، پیامهای قرآنی، مراقبت از سلامت، ایمنی و رعایت مقررات و حقوق شهروندی از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت شفافیت و پاسخگویی دستگاههای مختلف به افکار عمومی در بازه زمانی تعطیلات عید نوروز، خاطرنشان کرد: باید کمپین رسانهای آگاهی بخشی در حوزه چالشهای محیط زیستی برای مسافران نوروزی نیز تشکیل شود و این یک ضرورت است. علاوه بر توصیه نامهها و دستورالعملهای ابلاغی دولت، ارتقای تصویری استان با معرفی جاذبههای گردشگری، اطلاعرسانی دقیق و به موقع اخبار مربوطه، جذب گردشگر و مدیریت بحران اطلاع رسانی و اخبار منفی نیز در دستور کار است.
او بیان کرد: تبلیغات گسترده با استفاده از تمام پلتفرومهای اجتماعی، برگزاری رویدادهای رسانهای، راه اندازی تور رسانهای برای رسانههای ملی و استانی و تولید محتوا جذاب به صورت مکتوب و چند رسانهای نیز یک ضرورت بوده و باید انجام شود. همچنین باید با همکاری سازمان میراث فرهنگی، شهرداریها و دیگر دستگاههای مرتبط، تابلوهای راهنمایی و بنرهای اطلاعرسانی در ورودی شهرها نصب شود تا مسافران بهراحتی بتوانند از امکانات اسکان و جاذبههای گردشگری استان استفاده کنند.
حمیدی با بیان این که راه اندازی پارکینگ خیایان طالقانی اهواز و ایجاد پارکینگهای موقت در دستورکار شهرداری اهواز باشد، گفت: همچنین کانال اطلاع رسانی صرفا جهت مسافران نوروزی با عنوان ستاد سفر استان تشکیل شود تا مسافران با استفاده از آن از لیست اماکن و اطلاعیهها برخوردار شوند. اطلاعرسانی در حوزههای مختلفی از جمله پذیرایی از مسافران، معرفی اماکن و جاذبههای گردشگری و همچنین انعکاس تصمیمات ستاد سفر در رسانهها، شبکه روابط عمومیها و صدا و سیما باید بهطور جامع انجام شود.
او معرفی جاذبههای گردشگری استان را جزو اولویت کاری کمیته رسانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان دانست و ادامه داد باید با تولید محتواهای جذاب، کلیپها و نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و ورودیهای استان، جاذبههای خوزستان را بهطور گسترده به مسافران معرفی کنیم. این اقدامات میتواند شامل نصب تابلوهای راهنمایی در شهرهایی مانند اهواز، دزفول، شوشتر و دیگر شهرستانها باشد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان همچنین به موضوع مدیریت گرههای ترافیکی در شهرهای بزرگ مانند اهواز اشاره کرد و گفت: با همکاری پلیس و شهرداری، باید اطلاعرسانی دقیقی درباره گرههای ترافیکی و راههای جایگزین به مسافران ارائه شود. ایجاد شبکه ارتباطی میان ارکان ستاد سفر نیز از دیگر برنامههای مهم این کمیته است تا در صورت بروز هرگونه مشکل، اطلاعرسانی بهصورت آنی انجام شود.
انتهای پیام
نظرات