به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، پانیذ فریوسفی در این کنسرت ۵۲ نوازنده را با ترکیبی از سازهای زهی ـ آرشهای رهبری کرد و فعالیت ارکستر دیالوگ را رقم زد.
اجرای اپوس ۳ از قطعه «کنسرتو شماره ۲ برای ویلن و ارکستر زهی» اثر آنتونیو ویوالدی آغازگر این کنسرت بود. پس از آن اپوس ۱۴ از همین قطعه با همراهی روژان فلاح بردبار به عنوان سولیست ویلنسل اجرا شد.
با اجرای قطعه «آداجیو» از ساختههای آلساندرو مارچلو، ارکستر به استراحتی کوتاه رفت.
بخش دوم کنسرت به اجرای «سوییت سنت پال در دوماژور» اثر گوستاو هولست، «ایمپرومپتو برای ارکستر زهی» اثر ژان سیبلیوس، «رقصهای محلی» از ساختههای بلا بارتوک، «پولکا پیتزیکاتو» و «دانوب آبی» اثر یوهان اشتراوس دوم اختصاص داشت.
کنسرت ارکستر دیالوگ با اجرای «گالوپ برای ارکستر زهی» از فیلم گادفلای و از ساختههای دیمیتری شوستاکوویچ و در میان تشویق مخاطبان به پایان رسید.
این ارکستر با همکاری موسسه فرهنگی-هنری دیالوگ و مدیریت هنری و رهبری پانیذ فریوسفی تشکیل شده است.
«طرزِ تازه» عنوان طرحی است که در آن بنیاد فرهنگی هنری رودکی از ایدههای گروههای موسیقی در سبکهای مختلف از جمله ردیف_دستگاهی، موسیقی نواحی و کلاسیک غربی حمایتهای ویژهای بعمل میآورد. پیش از این نیز کنسرت «تریو + یک» در تالار وحدت، کنسرت «ننشیند خموش» با اجرای گروه همنوازان «وداد» در تالار رودکی و کنسرت «چهارگان» در تالار رودکی، «نغمههای ناگهان» با اجرای حسین علیشاپور و مازیار شاهی در تالار وحدت و «آنسامبل نیواک» در تالار رودکی در قالب این طرح برگزار شده است.
انتهای پیام
نظرات