• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403080402440
  • خبرنگار : 71955

معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور:

نگرانی از بابت ایمنی سیستم‌های گرمایشی مدارس نداریم

نگرانی از بابت ایمنی سیستم‌های گرمایشی مدارس نداریم

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه برمبنای سیستم‌های مرسوم حرارتی مرکزی، پکیج و اسپیلت دو زمانه چیزی حدود ۹۱ تا ۹۲ درصد فضاها با این سیستم‌ها تجهیز شده‌اند گفت: مابقی به معنای عدم استاندارد نیست بلکه سیستم‌ها با مقررات ملی ساختمان تطبیق جدیدی پیدا کنند.

مجید عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس گفت: دولت این پروژه را در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور با تمرکز بر فضاهای آموزشی دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه در کشور حدود ۱۱۶ هزار فضای آموزشی وجود دارد افزود: حدود ۹۸ هزار فضای آن دولتی و مابقی غیردولتی است بنابراین موضوع استانداردسازی فضاها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سالانه از محل بند ب ماده ۶۵ قانون تنظیم بخشی از مقررات ماده دولت، منابعی برای سیستم‌های گرمایشی پیش‌بینی می‌شود ادامه داد: نگرانی از بابت وجود سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد به معنای خطرآفرین در مدارس وجود ندارد.

عبداللهی با بیان اینکه برمبنای سیستم‌های مرسوم حرارتی مرکزی، پکیج و اسپیلت دوزمانه چیزی حدود ۹۱ تا ۹۲ درصد فضاها تجهیز شده‌اند گفت: مابقی به معنای عدم استاندارد نیست بلکه سیستم‌ها با مقررات ملی ساختمان تطبیق جدیدی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه منابعی در قانون بودجه برای آن پیش‌بینی شده افزود: در برنامه هفتم سهم منابع اعتباری برای این موضوع از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خوشبختانه زیرساخت‌ها و زیربناهای اعتباری مربوط به موضوع در برنامه هفتم بودجه پیش‌بینی شده و ان شالله در احکام لایحه بودجه ۱۴۰۴ هم پیش بینی‌ها صورت می‌گیرد ادامه داد: امیدواریم همانطور که در برنامه هفتم هدفگذاری شده بود تا پایان برنامه، موضوع استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس را به اتمام برسانیم.

عبداللهی با بیان اینکه البته پروسه و فرآیند مربوط به تعمیر و نگهداری آن‌ها موضوعی است که باید به آن توجه شود اظهار کرد: اگر سیستم حرارت مرکزی را سال‌های قبل مستقر کردیم باید نسبت به روزرسانی آن اقدام کنیم تا موضوع چرخه تعمیرات سالانه در سطح کشور دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha