• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403080201792
  • خبرنگار : 71219

آغاز اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران

آغاز اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور هنرمندان و مدیران سینمایی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پس از پنج روز میزبانی از علاقه‌مندانش به ایستگاه پایانی رسید.

آثار بخش رقابتی سینمای ایران این دوره از جشنواره در مراسم پایانی که عصر دوم آبان‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با داوری کمال تبریزی، فرزاد موتمن، شهاب‌ حسینی، محمدرضا شفاه، درناز حاجی‌ها، آرمان فیاض و میثم مولایی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اعلام نامزدهای جشنواره فیلم کوتاه تهران

اختتامیه این جشنواره راس ساعت ۱۹ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی و با حضور رائد فریدزاده (رئیس سازمان سینمایی)، مهدی آذرپندار(دبیر جشنواره)، فرزاد موتمن، شهاب حسینی، کمال تبریزی، همایون اسعدیان و برخی مدیران سینمایی شروع شد.

در ابتدای این مراسم مهدی آذرپندار دبیر جشنواره در سخنانی با بیان اینکه جان ناقابل خود را فدای ایران و جزایر سه‌گانه می‌کنیم، گفت: خیلی اهل گزارش دادن در این مراسم نیستم و آنچه را باید به فیلمسازان ارائه کنم تکراری می‌شود و گزارشم به رییس سازمان و آقای وزیر هم ارائه خواهد شد؛ فقط یاد میکنم از شهیدی که دیدن تصویر لحظه شهادتش، جهان مرا در شلوغی‌های کارم فیکس کرد؛ شهید یحیی سنوار که دنیا مقهور دلاوری‌های او شد.
سپس کلیپی از شهید سید حسن نصرالله و شهید سنوار به نمایش درآمد و بعد مهدی سلوکی که اجرای برنامه را برعهده داشت، اعلام کرد که کلیپ دیگر به شهدای انجمن فیلمسازان اختصاص دارد و در آن خانواده شهید فیلمساز مهدی عشیری به یاد او صحبت کردند.

در ادامه با حضور دبیر جشنواره، رائد فریدزاده و محمدعلی باشه آهنگر از خانواده این شهید تقدیر شد.

در بخش بعدی از رائد فریدزاده دعوت شد تا صحبت کند و او با گرامیداشت یاد شهدای وطن به حضور معاونت حقوقی وزارت ارشاد، مدیران شهرداری و مدیران انجمن‌های استانی، مهمانان سینمایی بین‌المللی و نیز برخی سفرا و رایزنان خارجی اشاره کرد و به آن‌ها خیرمقدم گفت.
او با اشاره به اینکه قصد نداشته طولانی صحبت کند و مطالبی را یادداشت کرده بود، گفت: اما وقتی بعد از ۲۳ سال به خانه خودت انجمن برمی‌گردی، شاید خیلی نتوان این قول را حفظ کرد. 
وی در ادامه به بخشهای مختلف جشنواره اشاره کرد و افزود، جشنواره امسال که ۴۱ ساله شده به بلوغ رسیده و تثبیت چنین جشنواره‌ای با این قدمت در عرصه جهانی تحسین‌برانگیز است.
در ادامه اهدای جوایز جشنواره شروع شد که بخش اول به آثار هوش مصنوعی و واقعیت مجازی اختصاص داشت.
در این بخش دیپلم افتخار و ۵۰۰ دلار به فیلم بچه قورباغه از آمریکا اهدا شد. 
دیپلم افتخار و ۵۰۰ دلار به افروز باوفا از ایران برای فیلم معجزه تعلق گرفت. برگزیده این بخش با اشاره به اینکه فیلمش را در ستایش ایران ساخته و الان داغدار بچه‌های فلسطین است، جایزه خود را به بچه‌های فلسطین و بنیادی خدیجه تقدیم کرد تا برای بچه‌های فلسطین صرف شود.
 

به‌روز رسانی می‌شود

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha