• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403080201486
  • خبرنگار : 50455

رئیس مرکز آموزشی درمانی کامکار عرب نیا خبرداد؛

بهره برداری از نخستین دستگاه آنژیوگرافی چشم در قم

بهره برداری از نخستین دستگاه آنژیوگرافی چشم در قم

ایسنا/قم نخستین دستگاه آنژیوگرافی چشم (OCT) بخش دولتی امروز در بیمارستان کامکار عرب نیا قم با حضور فرماندار قم راه اندازی شد.

سید علیرضا چاوشی زاده، امروز ۲ آبان‌ماه در حاشیه برگزاری آیین بهره برداری از اولین دستگاه آنژیوگرافی چشم در قم، گفت: نخستین دستگاه OCT بخش دولتی بیمارستان کامکار عرب نیا قم (دستگاه تصویربرداری توموگرافی انسجام نوری) برند TOPCON از بهترین محصولات حال حاضر دنیا است.  

رئیس مرکز آموزشی درمانی کامکار عرب نیا اعلام کرد: هزینه تهیه این دستگاه پیشرفته ۹ میلیارد تومان بوده که به همت یکی از خیران سلامت استان تامین شده است.

چاوشی زاده در خصوص ویژگی‌های این دستگاه OCT گفت: این دستگاه با فناوری پیشرفته، تصاویر بسیار دقیقی از شبکیه چشم و همچنین عصب بینایی ارائه می‌کند، این دستگاه آنژیوگرافی چشم بدون نیاز به ماده حاجب می‌تواند به درمان بیمارانی که برای آن‌ها منع مصرف ماده حاجب وجود دارد، کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، وی اظهار کرد: بروز مشکل در عملکرد شبکیه چشم، باعث بروز اختلالات بینایی و در موارد حاد، نابینایی فرد می‌شود لذا تشخیص به موقع و دقیق بیماری‌های مرتبط با این بخش از چشم، بسیار مهم خواهد بود.

در ادامه این مراسم مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه خدمات رسانی به مردم در حوزه درمان در بیمارستان کامکار عرب نیا قم، گفت: این بیمارستان بعد از کرونا روح تازه‌ای به خود گرفت و شاهد یک رشد و تحول اساسی در آن هستیم.

وی بیان کرد: تلاش‌های گسترده این بیمارستان با همت خیرین بوده است که این امر موجب شده تا بتوانیم در خدمت مردم بوده و خللی در خدمات رسانی ایجاد نشود.

همچنین عباس ذاکریان فرماندار قم در این جلسه گفت: یکی از مصادیق جهش تولید، خدمات تولید سلامت با مشارکت مردم و مسئولان است که این کار را در بیمارستان کامکار قم شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: این حجم از خدمات موجب گسترش امید و روحیه دادن به مردم می‌شود که با همدلی پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستان و همچنین همت خیرین محقق شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha