• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403073023503
  • خبرنگار : 50989

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد؛

گسترش پیش‌دبستانی در مناطق کمتر برخوردار؛ اولویت سازمان ملی تعلیم و تربیت

گسترش پیش‌دبستانی در مناطق کمتر برخوردار؛ اولویت سازمان ملی تعلیم و تربیت

ایسنا/قم معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت اول در سازمان ملی تعلیم و تربیت پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کمتر توسعه یافته است تا به این طریق عدالت آموزشی در کشور گسترده شده و کودکان ما به صورت یکسان در معرض فضاهای آموزشی و یادگیری قرار بگیرند.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت در همایش تقدیر از گروه‌های علمی آموزشی و تربیتی آموزش ابتدایی در استان قم با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در جهان اظهار کرد: اقداماتی که رژیم منحوس صهیونیستی در کشتار کودکان در کشورهای اسلامی به انجام رسانده است، آن ویترین پوشالی از حمایت کودکانی که آن‌ها مدعی به انجام آن هستند را فرو ریخت.

وی با اشاره به آیات کلام الله وحی، نسبت به وظیفه خطیر معلمی، تصریح کرد: علاقه معلم به هدایت و یادگیری دانش آموزان باعث می‌شود که برای ارتقای سطح علمی و تربیتی دانش آموزان اراده قوی خود را به کار ببرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بهبود شرایط تعلیم و تربیت فقط با افزایش تسلط معلمان نسبت به کتاب درسی و یا برقراری کارگاه‌های گوناگون نبوده بلکه ایجاد یک محیط یادگیری مثبت در کلاس درس و نگاه فراگیر به افزایش کارایی مدرسه است.

حکیم‌زاده، با اشاره به اینکه جامعه و آینده ایران نیاز به همه استعدادها و توانمندی‌ها دارد و نباید با ایجاد شرایط و احوال گوناگون آن‌ها را متمایز کرد، افزود: فعالیت معلمان از زمانی که وارد کلاس درس می‌شوند آغاز می‌شود و آن محیطی که به واسطه مدیر، معاونین و معلمان در مدرسه ایجاد می‌شود نقش بسیار مهمی در نگاه دانش آموزان به مدرسه و معلم دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تجربه نشان داده است که برای اجرای درست فعالیت‌های علمی و تربیتی باید نظرات معلمان، مدیران و اولیای دانش آموزان را شنیده و به کار گرفت تا به این طریق فاصله بین تصمیم سازی و اجرا را کاهش داد.

حکیم‌زاده با اشاره به فقر یادگیری در حوزه سواد پایه در دانش آموزان ابتدایی، تصریح کرد: اولویت اول در سازمان ملی تعلیم و تربیت پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کمتر توسعه یافته است تا به این طریق عدالت آموزشی در کشور گسترده شده و کودکان ما به صورت یکسان در معرض فضاهای آموزشی و یادگیری قرار بگیرند.

وی با اشاره به حمایت از حقوق کودکان اظهار کرد: هر جایی که با کودکان سر و کار دارند و برای آنان فعالیت می‌کنند باید از سازمان ملی تعلیم و تربیت مجوز لازم را داشته باشند چرا که هدف از ایجاد این سازمان در کشور به وجود آوردن نگاهی تخصصی در آموزش به کودکان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha