• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403073022926
  • خبرنگار : 50181

پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

ایسنا/کرمانشاه در حالیکه بیش از هزار نانوایی در سطح کشور در حال پخت نان کامل هستند، کرمانشاه هنوز هیچ سهمی از این تعداد ندارد و فعلا پخت نان کامل در هیچکدام از نانوایی‌های سطح استان صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش دکتر محمداسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اعلام کرد که ۱۰۳۰ نانوایی در سراسر کشور نان کامل را عرضه می‌کنند و برخی استان‌ها نیز به تازگی پخت نان را در تعدادی از خبازی‌های خود آغاز کرده‌اند، اما در استان کرمانشاه پخت نان کامل هنوز در هیچ نانوایی آغاز نشده است.

نوروز عزیزی رییس اتحادیه خبازان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت پخت نان کامل در خبازی‌های کرمانشاه، اظهار کرد: این طرح در کرمانشاه هنوز به مرحله اجرا در نیامده و در هیچکدام از نانوایی‌های کرمانشاه پخت نان کامل را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه به طور کامل برای اجرای پخت نان کامل پای کار است و از این طرح استقبال می‌کند، گفت: آنچه باقی مانده تعیین تکلیف قیمت این نوع نان و آرد آن است که باید با همراهی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با بیان اینکه هزینه پخت نان کامل به جهت آنکه نیازمند یک نیروی کار جهت آماده کردن خمیر و... می‌باشد و همچنین تفاوت قیمت آرد آن تا حدود از نان معمولی بیشتر است، عنوان کرد: البته این تفاوت قیمت چندان چشمگیر نیست.

عزیزی با بیان اینکه هر زمان قیمت نان کامل نهایی شود، اتحادیه در کوتاهترین زمان آماده پخت نان کامل خواهد بود، خاطرنشان کرد: ۱۰ نانوایی را نیز در مرحله اول برای این طرح معرفی کرده‌ایم و حتی آموزش‌های لازم را هم دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: چنانچه این طرح مورد استقبال مردم قرار گیرد، می‌توان در چند مرحله و در هر مرحله حداقل ۵۰ نانوایی دیگر را نیز اضافه کرد.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه از مزایای پخت نان کامل نیز یاد کرد که برای سلامتی افراد جامعه بسیار مفید است و افزود: چنانچه نرخ این نوع نان بر اساس آنالیز واقعی قیمت و به صورت کارشناسی تعیین شود، پخت نان کامل از نظر اقتصادی به سود خبازی‌ها نیز خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha