• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072921981
  • خبرنگار : 50225

/هفته ملی سلامت زنان/

ارائه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت سلامت به زنان میانسال خوزستانی

ارائه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت سلامت به زنان میانسال خوزستانی

ایسنا/خوزستان افزایش امید به زندگی و ارتقای سطح سلامت زنان میانسال با انجام مراقبت‌های ویژه این گروه پیگیری می‌شود و کاهش مرگ‌های زودرس و کاهش بار بیماری‌ها و مشکلات شایع این دوران از هدف‌های این مراقبت‌ها است؛ به این منظور در نیمه اول امسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت به زنان خوزستانی ارائه شده است.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراقبت‌های گروه سنی زنان میانسال با هدف نهایی کاهش مرگ زودهنگام، افزایش امید به زندگی و ارتقای سطح سلامت میانسالان انجام می‌شود که در چارچوب دستیابی به اهداف اختصاصی دنبال می‌شود.

وی افزود: کاهش موارد مرگ‌های زودرس میانسالان، کاهش بار بیماری‌ها و مشکلات شایع دوران میانسالی، کاهش و کنترل عوامل خطر بیماری‌ها، توانمندسازی میانسالان در راستای افزایش سواد سلامت و سازماندهی خودمراقبتی آنان، هدف‌های انجام این مراقبت‌ها هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به منظور تحقق هدف‌های مراقبت‌های دوره میانسالی، انجام خدمات ارزیابی و مامایی در ۱۱ حیطه برای سلامت زنان میانسال از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۱.۷۱ درصد جمعیت دانشگاه جندی شاپور اهواز شامل ۷۶۴ هزار و ۱۹۸ نفر را زنان میانسال تشکیل می‌دهند، افزود: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۵۰ خدمت به زنان میانسال ۳۰ تا ۵۹ سال خوزستانی ارائه شده است.

بختیاری‌نیا بیان کرد: در این مدت ۱۴۳ هزار و ۷۴۳ زن، خدمت تن‌سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه، ۱۳۶ هزار و ۱۵۹ زن خدمت ارزیابی فعالیت بدنی، ۱۴۹ هزار و ۵۱۲ زن خدمت بررسی مصرف دخانیات یا خدمت بررسی مصرف الکل و مواد مخدر، ۱۵۳ هزار و ۷۶۹ زن خدمت غربال اولیه سلامت روان و ۱۷۷ هزار و ۵۵۶ زن مراقبت خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت به ۱۲۶ هزار و ۷۵۱ زن خدمت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان و ۱۰۲ هزار و ۷۹۷ زن خدمت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان سرویکس ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین ۱۰۲ هزار و ۸۶۵  وضعیت عفونت زنان، ۱۰۲ هزار و ۳۵ زن خدمت بررسی اختلال عملکرد جنسی، ‌۹۹ هزار و ۱۱۱ زن خدمت تاریخچه باروری و یائسگی و ۳۰ هزار و ۲۴۷ زن خدمت بررسی علائم و عوارض یائسگی را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha