• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403072519735
  • خبرنگار : 71451

چند خبر درباره اردوهای راهیان نور و پیشرفت

چند خبر درباره اردوهای راهیان نور و پیشرفت

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۷۷۰ هزار نفر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس میزبانی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار سید قاسم قریشی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج  بیان کرد: پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس در برابر دشمنی که از حمایت شرق و غرب برخوردار بود، با حضور و پشتیبانی ملت ایران صورت گرفت و سبب شد تلاش دشمن برای تکه تکه کردن کشورمان با شکست مواجه شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: نقشی که دفاع مقدس در تعالی کشور و فرهنگ ایستادگی در برابر دشمن ایفا کرده است، موجب شد تا امروز دشمنان به خود اجازه ندهند به صورت مستقیم علیه کشورمان حمله کنند.

سردار قریشی ادامه داد: هرلحظه ار دفاع مقدس درس‌های بسیاری برای مدیریت و ادره کشور در بخش‌های مختلف دارد. با توجه به اینکه جبهه‌های دفاع مقدس از شمال تا جنوب گسترده بودند، سپاه و بسیج میزبانی زائران سرزمین‌های دفاع مقدس را برعهده گرفته‌اند؛ از این‌رو اعزام زوار به راهیان‌ نور را در تمام طول سال انجام داده‌ایم که از ابتدای امسال تاکنون ۷۷۰ هزار نفر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس میزبانی شده‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اضافه کرد: جهت میزبانی هر چه بهتر و شایسته از زوار راهیان نور، ۱۴۰ هزار نفر به عنوان خادمان سرزمین‌های نور سازماندهی شدند که با توجه به استقبال اقشار مختلف جامعه همه توان خود را به کار خواهیم بست تا میزبان خوبی باشیم. با این وجود بسیج‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب باید تلاش خود را برای پذیرایی از زائران سرزمین‌های نور افزایش دهند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲ میلیون و ۹۲۷ هزار نفر اعزام به اردوهای راهیان پیشرفت صورت گرفت، اما با توجه به اینکه نیاز به تعمیق ارزش‌های راهیان‌ نور بیشتر بود اعزام کاروان‌های رویدادمحور را هم در دستور کار قرار دادیم و این باعث شد تا امروز بیش از ۷۰ درصد زوار راهیان‌نور از جوانان باشند.

سردار قریشی در ادامه با اشاره به افزایش سطح رعایت نکات ایمنی در کاروان‌های راهیان نور، گفت: سال گذشته علی‌رغم اعزام میلیونی زائران به سرزمین‌های عملیاتی دفاع مقدس، حتی یک مورد تصادف هم رخ نداد چراکه ایمنی در سفرها را بسیار مورد دقت و رصد قرار دادیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج سپس به عملیات وعده صادق ۲ اشاره کرد و گفت: آمریکا همان‌گونه که امروز همه دنیا را علیه مردم غزه و حزب‌الله لبنان بسیج کرده، همین کار را هم در دوران دفاع مقدس علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده بود ولی با این وجود مردم ایران به پیروزی رسیدند؛ آمریکایی‌ها با استفاده از فناوری‌هایی که در اختیار دارند از لحظه‌ای که موشک‌های ما جا به جا می‌شوند تا زمانی‌که مسیر را برای اصابت به اهداف طی می‌کنند، با استفاده از سامانه‌های در اختیارشان، از عراق، اردن و آب‌های منطقه، موشک‌های ما را تحت رصد خود قرار می‌دهند اما نمی‌توانند مانع اصابت آنها شوند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از عملیات طوفان الاقصی علاوه بر استقرار سامانه‌های پدافندی خود در سرزمین‌های اشغالی، اپراتوری این سامانه‌ها را هم خود انجام می‌دهند، اما باز هم دیدید که نتوانستند با موشک‌های ما در عملیات‌های وعده صادق مقابله کنند.

سردار «مجتبی باستان» مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور نیز در این نشست عنوان کرد: بزرگترین عملیات فرهنگی کشور، اعزام کاروان‌های راهیان نور است، به همین‌جهت بر افزایش کمی و کیفی اردوهای راهیان نور در بسیج تاکید شده است؛ ۴۳ ویژگی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده به همین خاطر قرارگاه راهیان نور دانش آموزی با فرماندهی وزیر آموزش و پرورش و دبیری بسیج دانش آموزی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۵۰۰‌ هزار نفر از دانش‌آموزان اول و دوم دبیرستان به راهیان نور و ۵۰۰ هزار نفر هم‌ به راهیان پیشرفت اعزام خواهند شد و این در حالی است که سال گذشته، مجموعا ۷۰۰ هزار نفر را به این اردوها اعزام کردیم.

سردار باستان‌ گفت: دانش آموزانی اعزام می‌شوند که سابقه اعزام‌ نداشته باشند، بخش بسیاری از کارها را به دانش‌آموزان واگذار کرده‌ایم و مدارسی که نیاز به توجه بیشتری دارند را بیشتر مدنظر قرار خواهیم داد لذا بر این اساس برای راهیان نور و پیشرفت پنج منطقه کشوری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha