• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072317525
  • خبرنگار : 50212

شهردار ساوه: خود را موظف به پاسخگویی می‌دانم/برخی برخوردها غیرمنصفانه است

شهردار ساوه: خود را موظف به پاسخگویی می‌دانم/برخی برخوردها غیرمنصفانه است

ایسنا/مرکزی شهردار ساوه گفت: به عنوان شهردار این شهر از اعضای شورای اسلامی شهر و همه شهروندان فهیم ساوجی انتظار مطالبه‌گری داشته و خود را موظف به پاسخگویی می‌دانم.

اخیرا موضوع طرح سوال از شهردار ساوه مطرح شده و این مسئله عکس العمل های برخی رسانه ها، مردم و مسئولان را در این شهر در پی داشته است تا جایی که یدالله مظهر رئیس شورای اسلامی این شهر در گفت و گو با ایسنا از از رسانه‌ها خواست از انتشار مطالبی که منجر به تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در بین شهروندان می‌شود خودداری کنند تا در سایه تعامل و هم افزایی بین اعضای شورای شهر، اصحاب رسانه و معتمدین، بتوان همچنان در خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه به شهروندان و ارتقای سطح رضایتمندی آنان اهتمام جدی داشت.

به گفته وی، شهردار باید به گلایه‌های اعضای شورای شهر و برخی معتمدین نسبت به برخی انتصابات در شهرداری‌ و  همچنین سوالاتی درخصوص کاهش بهره‌وری نیروی انسانی در مدیریت شهری پاسخ دهد.

مظهر همچنین با تاکید بر اینکه حفظ ثبات مدیریت شهری بسیار مهم و حیاتی و در جهت حفظ منافع شهروندان است و مجموعه شورای شهر ساوه نیز براساس قانون، حق مشارکت و نظارت دارد، سوال از شهردار را حق قانونی و جزو اختیارات پارلمان محلی عنوان کرد.

در این میان نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در نشست با اهالی رسانه با تاکید بر اینکه پرسش و پاسخ باید در جهت تامین منافع مردم انجام شود و موضوعات باید منطقی باشد و منجر به برطرف کردن ایرادات شود، شرایط کنونی را برای استیضاح شهردار مناسب ندانست و گفت: اینکار در شرایط کنونی به نفع مردم نیست.

با توجه به اظهار نظرهای مختلف در این خصوص بد نیست نظر شهردار ساوه را نیز بدانیم.

شهردار ساوه در گفت‌وگو با ایسنا بر لزوم شفاف سازی و پاسخگویی درخصوص اقدامات انجام شده و در دست اقدام  تاکید کرد و افزود: نمی‌شود که اسم خود را مسئول بگذاریم و در مقابل شهروندان پاسخگو نباشیم، بر این باورم که پاسخگویی به مطالبات، موجب پیشبرد امور و شفافیت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید به سمت رویکرد «شهروندان پرسشگر، شهردار پاسخگو» و «شهر پرسشگر، مدیریت شهری پاسخگو» حرکت کند، اظهار کرد: طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار، حق قانونی و جزو اختیارات آنهاست و این اقدام تازگی ندارد. بنده و همکارانم هر هفته با حضور در جلسات شورا و کمیسیون‌های تخصصی ضمن تشریح عملکرد مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه، برنامه های پیش بینی شده برای اجرا را ارائه و از نقطه نظرات نمایندگان مردم در شورای اسلامی نیز بهره مند می‌شویم.و مهمتر اینکه بنده خود را عضو دهم شورا و در کنار دیگر اعضا شورا می‌دانم و از سوالات طرح شده استقبال کرده و خود را موظف و مکلف به پاسخگویی می‌دانم.

شهردار ساوه در ادامه گفت: پرسش و پاسخ شفاهی در صحن شورا و به صورت مکتوب بین اعضای شورای شهر و شهردار امری معمول و متداول است و اتفاقا فرصتی است تا همدلی و وفاق در خدمت رسانی بیشتر به مردم نمایان شده و مردم تغییرات را در این دوره  به صورت برجسته احساس کنند، اما متاسفانه برخی غیرمنصفانه به این موضوع پرداخته و با فرافکنی، طرح سوال از شهردار را مغرضانه جلوه  می دهند ولی من به مردم اطمینان می‌دهم هیچ غرض شخصی وجود ندارد و شورای اسلامی شهر صرفا از حق قانونی خویش استفاده کرده و شهردار نیز مثل همیشه پاسخگو خواهد بود .

وی در ادامه، اجرای طرح پاسخگویی با رویکرد محله محوری با مرکزیت مساجد، برگزاری ملاقات‌های مردمی هفتگی در مناطق یک و دو، حضور میدانی در بین شهروندان و نظارت مستمر بر اجرای پروژه های عمرانی با بهره گیری از نظرات نخبگان و معتمدین شهر را رویکرد و اولویت کاری خود از ابتدای انتصاب به عنوان شهردار ساوه دانست و گفت: شهروندان در یک شهر همگرا مشارکت‌جویی دارند و مدیریت شهری در چنین فضایی، پاسخگو و شفاف است. طرح چهارشنبه های مسجدی با هدف برقراری دیدارهای مردمی بیشتر و دریافت چهره به چهره و بی واسطه مطالبات عمومی و دریافت مشکلات شهروندان در حوزه‌های مختلف موجب افزایش مشارکت و امید اجتماعی در مدیریت شهری ساوه شده است.

وی ادامه داد: با توسعه ملاقات های مردمی با شهروندان با محوریت مساجد تلاش داریم گوش شنوایی برای رسیدگی به مشکلات مرتبط با مباحث شهری مردم باشیم. مشارکت ساکنان شهر در سطح محلات نقش بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی و توسعه پایدار شهری دارد و رویکرد محله محوری، بستری مناسب برای مشارکت دادن شهروندان در امور شهری است. واقعیت این است که یک شهر را با یک شهردار و شورای اسلامی شهر نمی‌توان ساخت بلکه هر شهروند به سهم خود باید در این زمینه مشارکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha