• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071814499
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

برای فاضلاب تالاب انزلی چاره اندیشی اساسی شود

برای فاضلاب تالاب انزلی چاره اندیشی اساسی شود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل ورود فاضلاب انسانی در تالاب بین‌المللی انزلی باید چاره اندیشی اساسی شود، اظهار کرد: اگر تدبیری جدی برای حفظ و احیای این تالاب نشود، ریزگردهای موجود در آن موجب بروز بیماری‌های پوستی، گوارشی و انواع سرطان ها می‌شود.

دکتر هادی حق‌شناس امروز، ۱۸ مهرماه در دیدارهای جداگانه با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرکل آب و فاضلاب استان و همچنین جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی نظیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس و اعضای نظام پزشکی رشت و حومه، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، مدیرکل بنیاد مسکن و...، با تاکید بر اینکه در این راه همراهی و وفاق نیاز است و هر مدیر و مسئولی که نمی تواند از این فرصت استان به نفع مردم استفاده کند، راهش را جدا کند، گفت: اهداف و برنامه‌هایی برای رفع مشکلات استان از جمله پسماند و فاضلاب ترسیم کرده‌ایم که با جدیت پیش خواهیم برد.

وی در ادامه با طرح مشکلات گیلان در حوزه پسماند، فاضلاب و تالاب بین‌المللی انزلی، اضافه کرد: علاوه بر ورود گل و لای و رسوبات به تالاب انزلی، فاضلاب انسانی نیز بدان وارد می‌شود که به شدت به زیست بوم تالاب آسیب زده و می زند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل ورود فاضلاب انسانی در تالاب بین‌المللی انزلی باید چاره اندیشی اساسی شود، اظهار کرد: اگر تدبیری جدی برای حفظ و احیای این تالاب نشود، ریزگردهای موجود در آن موجب بروز مشکلات فراوان و بیماری‌های پوستی، گوارشی و انواع سرطان ها می شود.

وی در بخش دیگری از این دیدارها با قدردانی از تلاش های پزشکان و خدمات ماندگار آنان اضافه کرد: امنیت و سلامت دو نعمت ارزشمند در هر جامعه ای است و اگر این دو مقوله نباشد؛ پیشرفت و توسعه محقق نمی‌شود؛ از اینرو باید تلاش این قشر ارج نهاده شود.

حق شناس با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه پایدار است، عنوان کرد: انسان سالم ضامن تامین امنیت بوده و موجب توسعه و پیشرفت می‌شود؛ از اینرو در موضوع اهمیت بخش سلامت هیچ تردیدی نیست و سرمایه گذاری در این حوزه و تقویت آن به جامعه سالم و توسعه یافته منجر می شود.

وی در زمینه تعرفه‌های خدمات پزشکی و نظام‌های صنفی، اضافه کرد: دولت‌ها نباید در این مسائل ورود کنند، زیرا موجب بروز ناکارآمدی خواهند شد؛ تصور دولت‌ها این است که قیمت گذاری در موضوعاتی همچون نان و تعرفه پزشکی به نفع مصرف کننده است، اما نتیجه نشان داده که اینگونه نیست و باید نظارت ها ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان درباره موضوع مطرح شده برای حضور نمایندگان برخی صنوف در شورای اداری استان، گفت: در صورت نبود مشکل ظرفیت مکان برگزاری، محدویتی برای حضور آنان وجود ندارد.

حق شناس در ادامه همچنین در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین منطقه آزاد انزلی با برشمردن ظرفیت ها و قابلیت های فراوان استان و منطقه آزاد و بنادر موجود، گفت: منطقه آزاد امکان جدیدی در استان فراهم کرده که باید با بهره گیری از قابلیت های نرم افزاری در کنار طرح مسئله و سخت افزار مناسب به بهره وری حداکثری برسد.

وی با تاکید بر اینکه گیلان مزیت های بی نظیری دارد، خاطرنشان کرد: باید در راستای تحقق اقتصاد دریامحور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، از ظرفیت های دریا و نیز ایجاد منافع مشترک با کشورهای همسایه به خوبی بهره مند شد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مسائل اساسی استان تمام ظرفیت ها را پای کار آورده و همه تلاش خود را انجام می دهم، گفت: بدین منظور برنامه‌های تدوین شده را در راستای بهبود شرایط و ارتقای استان با قوت پیش می‌برم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha