• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071410678
  • خبرنگار : 50233

معاون راه‌های روستایی راهداری استان مطرح کرد

لزوم توجه دولت به راه‌های روستایی / بهسازی ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی سمنان

لزوم توجه دولت به راه‌های روستایی / بهسازی ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی سمنان
روستای بخش شهمیرزاد -استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از لکه‌گیری و بهسازی مسیر بیش از ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان در شش ماه اول امسال خبر داد.

محسن لشکری امروز (۱۴ مهر ماه) بر ضرورت توجه دولت چهارم به راه‌های روستایی و فرعی تاکید و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا آغاز فصل پاییز ۲۲۵ کیلومتر عملیات لکه‌گیری در راه‌های فرعی و روستایی استان اجرایی شده است. در همین بازه زمانی، بیش از ۹۵ کیلومتر عملیات بهسازی مسیر در راه‌های فرعی و روستایی استان اجرایی شده است.

وی از تلاش مستمر این معاونت برای نگهداری بهتر راه‌های فرعی و روستایی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ کیلومتر پروژه روکش تقویتی آسفالت گرم در راه‌های روستایی استان اجرایی شده است.

او به گستردگی کار در حوزه معاونت راه‌های فرعی و روستایی اشاره و بیان کرد: علاوه بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد در طول سال، در شش ماه نخست امسال، فرآیند نگهداری جاری راه های فرعی و روستایی به طول ۶۲۲۳ کیلومتر انجام شده است.

لشکری از اجرای پروژه‌های احداث، تعریض، بهسازی و آسفالت در محورهای روستایی شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: در همین ارتباط در شش ماه اول امسال ۲.۳ کیلومتر عملیات روکش آسفالت گرم در راه های روستایی انجام شده است. علاوه بر این، در نیمه نخست امسال یک دستگاه ابنیه فنی نیز در راه‌های روستایی استان احداث و به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

وی با اشاره به گستردگی جغرافیایی استان سمنان، ادامه داد: گستردگی راه‌های روستایی و تراکم پایین جمعیت در استان سبب شده که هزینه نگهداری راه‌های روستایی در استان بالا باشد. بنابراین انتظار می‌رود در تخصیص بودجه علاوه بر شاخص جمعیت به گستردگی جغرافیایی استان‌ها نیز توجه شود.

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: طول راه‌های روستایی در استان سمنان بالغ بر ۱۰۸۰ کیلومتر و طول راه‌های فرعی استان افزون بر ۲۸۶ کیلومتر است و حفظ و نگهداری این حجم از راه، نیازمند نگاه ویژه‌تر به راه‌های روستایی است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تولیدات در مناطق روستایی انجام می‌شود، افزود: انتقال و جابه‌جایی محصولات زراعی و باغی و تولیدات دامی نیازمند بهره‌مندی از زیرساخت‌های مناسب در حوزه راه است و انتظار می‌رود دولت چهاردهم توجه بیشتری به بحث اعتبارات در حوزه راه‌های فرعی و روستایی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha