• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071007997
  • منبع : نمایندگی همدان

در همایش سالمند سالم و با نشاط در همدان مطرح شد:

تشکیل ۱۰۱۰ پرونده بیماری برای سالمندان همدان/ تشکیل کلینیک دیابت و فشارخون

تشکیل ۱۰۱۰ پرونده بیماری برای سالمندان همدان/ تشکیل کلینیک دیابت و فشارخون

ایسنا/همدان مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به تشکیل ۱۰۱۰ پرونده بیماری برای سالمندان در این سازمان، گفت: بیماری‌های شایع بین سالمندان مانند دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی است که با توجه به افزایش این بیماری‌ها در گروه سالمندان، تشکیل کلینیک دیابت و فشارخون از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در بیمارستان آتیه، غرضی و پلی‌کلینیک است.

دکتر حسن عروتی موفق سه‌شنبه ۱۰ مهرماه  درهمایش سالمند سالم و با نشاط، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در راستای ارتقای آگاهی و اطلاع‌رسانی بازنشستگان تامین اجتماعی و سالمندان، گفت: این همایش با سه محور تغذیه سالم در دوران سالمندی، اهمیت بهداشت روان و مواجه شدن با بحران‌های سالمندی و تغییر سبک زندگی در راستای بهبود حرکات عضلانی که در دوران سالمندی دارای اهمیت بسیاری است، برگزار شده است.

وی با تاکید بر همکاری بازنشستگان تامین اجتماعی و سالمندان با شرکت در نظرسنجی سامانه ارتباطات مردمی، بیان کرد: در بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی که خدمات‌رسانی درمان را برعهده دارند، پس از ارائه خدمات از طریق پیامک سوالاتی درباره خدمات ارائه شده می‌پرسند و سالمندان با پاسخ دادن به سوالات در شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات ارائه شده و ارتقا مجموعه خدمات رسانی کمک و همراهی کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی با اشاره به تشکیل ۱۰۱۰ پرونده بیماری برای سالمندان در این سازمان، گفت: بیماری‌های شایع بین سالمندان مانند دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی است که با توجه به افزایش این بیماری‌ها در گروه سالمندان، تشکیل کلینیک دیابت و فشارخون از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در بیمارستان آتیه، غرضی و پلی‌کلینیک است که تعداد ۲۰ هزار نفر با مراجعه به این مراکز ویزیت شده و برنامه‌های غذایی لازم را دریافت کرده و کنترل فشارخون انجام شده است.

وی درباره غربالگری بیماری‌های شایع نیز گفت: در این برنامه برای بیماری سرطان روده بالای ۵۰ سال ۴۲۰۰ نفر مشکوک به سرطان و دارای علائم مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در غربالگری سرطان سینه برای زنان بالای ۳۰ سال نیز تعداد ۵۲۵ نفر مورد بررسی قرار گرفتند.

عروتی به ارائه خدمات درمانی به ۸۴۰ هزار سالمند در مراکز ملکی و بیمارستان آتیه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۹۰۰ نفر در مراکز ملکی سازمان ویزیت شده اند و تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ نفر نسخه دارویی رایگان، ۲۴ هزار نفر خدمات آزمایشگاهی، ۶۸ هزار نفر کلینیک مامایی، یک هزار و۳۰۰ نفر ام آر آی، ۱۳۰۰نفر سی تی اسکن، ۳۵ هزار نفر بستری در بیمارستان آتیه، ۲۲ هزار عمل جراحی، ۶۸۰ مورد زایمان طبیعی در استان در بیمارستان آتیه انجام شده است‌.

به گزارش ایسنا، به مناسبت روز جهانی سالمند، همایش سالمند سالم و بانشاط  به همت مدیریت درمان تامین اجتماعی با حضور بازنشستگان تامین اجتماعی و سالمندان شهر همدان در سالن اجتماعات خانه معلم برگزار شد.

این همایش شامل محورهای سلامت روان در سالمندی، ورزش و فعالیت بدنی در سالمندی، الگوی تغذیه سالم در سالمندی و سبک زندگی سالم در سالمندی است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha