• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070403221
  • خبرنگار : 50046

تجلیل از ۵۰۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در خراسان‌ شمالی

تجلیل از ۵۰۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در خراسان‌ شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ شمالی از تجلیل از حدود ۵۰۰۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس در استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار مهدی الهی‌راد امروز (چهارم مهر ماه) در پنجمین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امروز همزمان با سراسر کشور از ۵۰۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در استان و در همه شهرستان‌ها و روستاها تجلیل می‌شود که این تعداد در کل کشور، یک میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری ما، برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان است که همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای این برنامه بسیار کمک‌کننده بود، گفت: برای حفظ و پایداری آثار شهدا و برجسته کردن نقش خراسان‌ شمالی در حوزه دفاع مقدس، توجه به تکمیل موزه دفاع مقدس الزامی است.

وی با اشاره به اینکه هرچند پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است، اما باز هم نیازمند پیگیری‌های جدی تری هستیم، ادامه داد: برای موزه دفاع مقدس ظرفیت حداقلی ایجاد شده و مورد استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گرفته است؛ اما اگر بیشتر مورد توجه قرار گیرد نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

الهی‌راد بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس افرادی‌ هستند که وقتی انقلاب به آنها نیاز داشت پیش‌قدم شدند و نقش قابل‌ توجهی در شکل‌گیری این نظام و پایداری آن دارند.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک تهدید بزرگ بود که با حضور مقتدرانه مردم و تدابیر امام به یک فرصت بزرگ تبدیل شد، گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت انجام خواهد شد.

الهی‌راد با تأکید بر اینکه دفاع مقدس سرشار از تجربه‌های ناب ملت ایران است، افزود: نباید اجازه دهیم دفاع مقدس به تحریف کشیده شود و باید تمام تلاش‌مان را برای انتقال مفاهیم به نسل نوجوان و جوان در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha