• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070201771
  • خبرنگار : 71234

قالیباف: حل مشکلات اقتصادی در گرو فرهنگ جهاد و شهادت است

قالیباف: حل مشکلات اقتصادی در گرو فرهنگ جهاد و شهادت است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی در گرو فرهنگ جهاد و شهادت است، گفت: اجرای صحیح احکام قانون برنامه هفتم، تحول در حل مشکلات ایثارگران را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در دیدار جمعی از جانبازان شبکه ملی ایثارگران ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور ایثارگری یکایک رزمندگان است، گفت: خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران امروز نمادی از دفاع مقدس هستند؛ گرامیداشت این هفته باید به گونه‌ای باشد که شاهد کارآمدی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه باشیم و باور کنیم که امروز حل مشکلات اقتصادی نیازمند فرهنگ جهاد و شهادت است.

رئیس مجلس ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هیچکس به‌دنبال منافع خود نبود بلکه جان خود را نیز فدا می‌کرد از این رو برای حل مشکلات مختلف کشور از جمله مسائل اقتصادی نیز باید با پرهیز از رویکردهای منفعت گرایانه، فقط برای مردم و کشور کار و تلاش کنیم؛ آن زمان رزمندگان برای مرخصی رفتن نیز به یکدیگر تعارف می‌کردند و هرکس تلاش می کرد، دیگری را به مرخصی بفرستد و همین روحیه و همین فرهنگ باعث شد در جنگ تحمیلی مقابل ابرقدرت ها بایستیم.

وی افزود: رزمندگان نه تنها برای حضور در جبهه هیچگونه پیش شرطی نداشتند بلکه به صورت داوطلبانه به جبهه آمده بودند، ما نیز باید با همین رویکرد برای حل مشکلات به سمت آنها برویم که خود نوعی فرهنگ است و از طریق حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به دست می‌آید.

قالیباف خاطرنشان کرد: هرچقدر خود ایثارگران در اداره امور این قشر دخیل باشند، کار بهتر پیش می‌رود. شاید این کار دچار اشکالاتی باشد اما محاسن آن بیشتر است، لذا باید اجازه داد جریانات ایثارگری خودشان به مسائل حوزه خودشان ورود کنند چرا که درد مشترک داشته و زبان یکدیگر را بهتر می‌فهمند.

وی اضافه کرد: ما در مجلس قصد داریم 12 هزار قانون را با تنقیح به کمتر از 4 هزار قانون برسانیم و در نهایت کل قوانین را به 51 قانون جامع تبدیل کنیم تا قوانین مربوط به هر حوزه در یک مجلد قانونی تجمیع شود تا هر مدیری براساس منافع و برداشت خود از قانون عمل نکند.

قالیباف با تاکید بر اینکه با تصویب قوانین متعدد مشکلات حل نمی‌شود، افزود: قوانین باید شفاف، کاربردی، خلاصه و با تعداد کم باشد اما متاسفانه شاهد تورم در حوزه قوانین هستیم.

وی تاکید کرد: قانون برنامه هفتم پیشرفت باید پایه و اساس سایر قوانین باشد که بعد از این به تصویب می‌رسند؛ اجرای صحیح احکام قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور، تحول در حل مشکلات ایثارگران را در پی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوعات مسکن، درمان و تجهیزات پزشکی جانبازان نیز باید به صورت جامع دیده شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha