• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062919127
  • خبرنگار : 71588

تل‌آویو طرح آتش‌بس جدیدی به دولت بایدن ارائه کرد

تل‌آویو طرح آتش‌بس جدیدی به دولت بایدن ارائه کرد

یک رسانه عبری از ارائه طرح جدید رژیم صهیونیستی به آمریکا برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم طرح جدیدی به آمریکا برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین ارائه کرده است.

هاآرتص گزارش داد: براساس این طرح، تمام اسیرانی که در غزه نگهداری می‌شوند، در ازای پایان دادن به جنگ، در یک مرحله آزاد می‌شوند. به عنوان بخشی از پیشنهاد، اسرائیل موافقت می‌کند که یحیی سنوار، رهبر حماس، خانواده‌اش و هزاران نفر از عوامل انتخابی او غزه را به مقصد کشور ثالث ترک کنند. بر اساس این پیشنهاد، این اقدام به عنوان "تسلیم" یا "تبعید" تعریف نمی‌شود و به رهبران حماس اجازه داده می‌شود از یک گذرگاه امن خارج شوند.

در این پیشنهاد همچنین آزادی اسرای فلسطینی در مقابل خلع سلاح غزه، اجرای سازوکاری جدید برای اداره این منطقه و پایان جنگ سخن قید شده است.

شبکه صهیونیستی کان از این پیشنهاد رژیم صهیونیستی تحت عنوان «توافق خروج امن» یاد کرده است.

در رابطه با توافق تبادل اسرا ۲ روز قبل یک منبع در مقاومت فلسطین در گفتگو با شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد قرار است طی چند روز آینده یک پیشنهاد آمریکایی تحت عنوان «پلی بر شکاف‌ها» به طرفین ارائه می‌شود.

این منبع خاص تاکید کرد این پیشنهاد در واقع تسلیم در برابر فریبکاری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تسلیم در برابر اراده وی با هدف عدم دستیابی به توافق به هر قیمت ممکن است.

وی در ادامه افزود این پیشنهاد شامل برقراری  آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه نشده و پرونده‌هایی مانند گذرگاه‌ها، امدادرسانی، اسکان آوارگان و بازگشت آنان را در گرو موافقت رژیم صهیونیستی قرار داده است.

این منبع فلسطینی اعلام کرد این پیشنهاد در واقع ادامه سیاست‌های آمریکا برای خدمت به برنامه‌های نتانیاهو و کاهش فشارهای داخلی و خارجی از آن است.

پیشتر حسام بدران، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عامدانه شروط غیرممکنی را برای از بین بردن هرگونه فرصت برای حصول توافق مطرح می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha