• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403062616323
  • خبرنگار : 50673

پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت روز ملی اورژانس

پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت روز ملی اورژانس

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پیامی فرارسیدن روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی را به زحمتکشان این عرصه تبریک گفت.

پیام دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، به شرح زیر است:

هفته اورژانس و فوریت‌های پزشکی فرصتی است تا بار دیگر با نگاهی عمیق‌تر به نقش حیاتی و انسان‌دوستانه کادر اورژانس در جامعه بپردازیم. هر لحظه از زندگی ما ممکن است دچار لحظات اضطراری و پیش‌بینی‌ناپذیری شود که تنها تکیه‌گاه ما در آن زمان، پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی هستند. این هفته، یادآور تلاش‌های شبانه‌روزی و فداکارانه‌ی کسانی است که با روحیه‌ از خودگذشتگی، در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

اورژانس و فوریت‌های پزشکی به مثابه خط مقدم مراقبت‌های درمانی است؛ جایی که اولین برخورد با بیماران و مصدومان انجام می‌شود. این افراد، نه تنها به دلیل مهارت‌های پزشکی و سرعت عمل در تصمیم‌گیری‌های حیاتی قابل ستایش هستند، بلکه به واسطه‌ی شجاعت، قدرت تحمل فشارهای جسمی و روانی، و تعهد بی‌چون و چرای خود به یاری هموطنان، جایگاه ویژه‌ای در قلب جامعه دارند.

هر روز و هر ساعت، آن‌ها با جان و دل برای نجات زندگی‌ها تلاش می‌کنند و در بسیاری از مواقع، سرنوشت زندگی یا مرگ انسان‌ها به عملکرد آن‌ها بستگی دارد.

در استان هرمزگان، به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی خاص آن، اورژانس و فوریت‌های پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد. وجود مسیرهای دریایی، جاده‌های پرخطر و طبیعتی که گاه و بیگاه ما را با زلزله و بلایای طبیعی غافلگیر می‌کند، نیازمند یک سیستم اورژانسی پویا و آماده به کار است.

کادر اورژانس هرمزگان بارها و بارها در شرایط سخت نشان داده‌اند که چقدر ماهر و آماده خدمت‌رسانی در هر شرایطی هستند.این افراد که در موارد بحرانی با خطرات جدی روبرو می‌شوند، با توجه به شرایط اقلیمی و فاصله‌های جغرافیایی در استان، بارها جان هموطنان را نجات داده‌اند.

علاوه بر حوادث جاده‌ای که متأسفانه در استان هرمزگان به دلیل جاده‌های پرخطر و ترافیک اتفاقات زیادی را رقم می‌زند، حوادث دریایی نیز در این استان جزء چالش‌های همیشگی کادر اورژانس است. از سوی دیگر، بلایای طبیعی همچون زلزله، که این منطقه را نیز بارها تحت تأثیر قرار داده، تنها با وجود یک سیستم اورژانسی آماده و کارآمد قابل مدیریت است. در چنین لحظاتی، کادر اورژانس به عنوان قهرمانان واقعی ظاهر می‌شوند و در زمان محدود، جان بسیاری را نجات می‌دهند.

نقش اورژانس در زندگی ما چنان بدیهی شده که شاید گاهی از یاد می‌بریم چه فشار و سختی‌هایی بر دوش این افراد قرار دارد. اما نباید فراموش کنیم که هر بار که صدای آمبولانس به گوش می‌رسد، آنچه در جریان است، جنگی بی‌امان با ثانیه‌ها و دقیقه‌هاست؛ جنگی برای حفظ زندگی انسانی که در آن لحظه در خطر است. این تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی، تنها از کسانی برمی‌آید که عشق به خدمت به مردم و احساس مسئولیت نسبت به هموطنان‌شان را در دل دارند.

در این هفته‌ی بزرگداشت، علاوه بر تقدیر از زحمات تمام کادر اورژانس در سراسر کشور، می‌بایست به طور ویژه از زحمات همکاران‌مان در استان هرمزگان تقدیر کنیم. این استان با وجود تمامی چالش‌های اقلیمی و جغرافیایی، همواره شاهد تلاش‌های فداکارانه و بی‌دریغ کادر اورژانس خود بوده است. با وجود همه مشکلات و کمبودها، این عزیزان هرگز از تلاش خود برای نجات جان انسان‌ها کوتاه نیامده‌اند و همواره در لحظات حساس و سرنوشت‌ساز حاضر بوده‌اند.

همچنین، نباید فراموش کنیم که حمایت از کادر اورژانس به معنای فراهم کردن شرایط بهتر برای آن‌هاست. باید با افزایش تجهیزات، به‌روزرسانی فناوری‌ها و ایجاد امکانات رفاهی بیشتر، از فشار کاری و روحی که بر دوش این عزیزان است، بکاهیم.

در شرایطی که هر روز با انواع حوادث و بحران‌ها روبرو هستیم، حفظ سلامت و توان جسمی و روانی این افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که تنها با داشتن نیرویی آماده و توانمند، می‌توان در مواجهه با بحران‌ها موفق عمل کرد.

در پایان، از تمامی عزیزان کادر اورژانس و فوریت‌های پزشکی، به ویژه همکاران شریف و ایثارگرمان در استان هرمزگان، به خاطر تلاش‌های بی‌دریغ و فداکارانه‌شان تشکر می‌کنم. امید دارم که در سایه این هفته گرامیداشت، نه تنها قدردان زحمات آن‌ها باشیم، بلکه به فکر بهبود شرایط کاری و رفاهی این عزیزان نیز باشیم تا با توان بیشتری به خدمت‌رسانی ادامه دهند. دعای خیر همه ما بدرقه راهشان است و امیدواریم که در تمام لحظات، سلامت و موفقیت همراه‌شان باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha