• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062616307
  • خبرنگار : 50188

مناطق تحت‌مدیریت و آزاد محیط‌زیست رفسنجان صحنه برخورد با متخلفین شکار و صید

مناطق تحت‌مدیریت و آزاد محیط‌زیست رفسنجان صحنه برخورد با متخلفین شکار و صید

ایسنا/کرمان رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رفسنجان از برخورد یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان با شکارچیان متخلف خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد برخورد با چند گروه از شکارچیان بودیم، طی برنامه‌ریزی و هماهنگی بین عوامل اجرایی شش گروه از شکارچیان متخلف دستگیر شدند.

حسین آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با دستگیری شکارچیان متخلف برای هر کدام پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با اشاره به همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی با اداره محیط زیست در کشف، دستگیری و رسیدگی به پرونده‌های قضایی، خواستار برخورد قاطع با متخلفان شد و اضافه کرد: برخوردهای قضایی باید بازدارنده و عبرت آموز باشد تا متخلفان شکار دیگر به خود جرات ندهند در این مناطق به شکار بپردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رفسنجان در ادامه گفت: در پی این عملیات‌ها آثار جرم متعدد از لاشه حیوان شکار شده، انواع سلاح‌های گرم و سرد و دیگر ادوات شکار از شکارچیان کشف شده است.

آخوندی ادامه داد: بر اساس قانون هر شخصی که به شکارچیان داخل یا خارج  شهرستان در خصوص شکار حیوانات خدماتی بدهد یا برای آنان جا و مکان تهیه کند یا این‌گونه افراد را راهنمایی و ترغیب کند نیز تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

مرمت و احیای آبشخورهای منطقه شکارممنوع نودرهنگ و قرق اختصاصی منصورآباد رفسنجان

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان رفسنجان در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تمامی آبشخورهای منطقه شکار ممنوع نودرهنگ و قرق اختصاصی منصورآباد رفسنجان با حضور جهادی محیط‌بانان قرق‌بانان و همیاران محیط‌زیست مورد رسیدگی قرار گرفته و وضعیت آن‌ها بهبود یافته است.

آخوندی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های مستمر در سال‌های گذشته، وضعیت منابع آبی در زیستگاه‌های طبیعی رفسنجان بسیار شکننده شده و باید همواره مورد توجه جدی قرار گرفته شود.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان رفسنجان با اشاره به حضور گونه‌های مختلف جانوری در مناطق رفسنجان، تصریح کرد: از گونه‌های شاخص می‌توان از کل و بز، قوچ و میش، گرگ، کاراکال، گربه پالاس، پلنگ، زاغ بور، هوبره، انواع پرندگان شکاری و هشت گونه خزنده نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha