• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403062515579
  • خبرنگار : 71451

در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود

دیدار جمعی از ایثارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی/ رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب و افتتاح پنج موزه دفاع مقدس

دیدار جمعی از ایثارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی/ رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب و افتتاح پنج موزه دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پنجمین آیین تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس و مقاومت در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز چهارم مهر در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری تشریح «برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس» در سخنانی بیان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله‌ایم» از روز شنبه سی و یکم شهریورماه تا شنبه هفتم  مهرماه برگزار خواهد شد. امسال ۱۲۰۰ برنامه در قالب ۵۶۰۰ فعالیت توسط سازمان‌های کشوری و لشکری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به روز شمار هفته دفاع مقدس گفت: شنبه ۳۱ شهریور «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت»، یکشنبه یکم مهر «جوانان، علم و دانش پژوهشی»، دوشنبه دوم مهر «زنان، خانواه، سلامت»، سه‌شنبه سوم مهر «شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینی»، چهارشنبه چهارم مهر «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان»، پنج‌شنبه پنجم مهر «ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی»، جمعه ششم مهر «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستایئان، و پیشمرگان کرد مسلمان»، شنبه عشایر و شنبه هفتم مهر «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به طور عمومی مانند: یادواره شهدا، برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور، شب خاطره، شب شعر، برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری و بازدید از موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.  علاوه براین برگزاری رژه سراسری توسط ارتش و رژه دریایی نیروهای مسلح در آبهای خلیج فارس توسط سپاه پاسداران برخی دیگر از این برنامه‌ها هستند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به افتتاح پنج موزه دفاع مقدس توسط دکتر پزشکیان به صورت بر خط پس از هفته دفاع مقدس گفت: از ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس هم در روزی که دکتر پزشکیان موزه‌ها را افتتاح می‌کنند رونمایی خواهد شد. همچنین افتتاحیه اردوهای راهیان امید و پیشرفت هم در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.
سردار کارگر افزود: در استان مازندران سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هم برپا خواهد شد. علاوه بر این هست جلد دایرة‌المعارف ارتش هم رونمایی خواهد شد. همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی هم از محصولات و تجهیزات جدید صنایع دفاعی رونمایی خواهد کرد.
وی درباره مردم محور بودن برنامه‌های دفاع مقدس و جشنواره فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس گفت: تمام برنامه‌های دفاع مقدس با حضور مردم برگزار خواهد شد.

جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس را در این لینک مشاهده کنید

سردار کارگر پیرامون حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از فیلم سازان توضیح داد: اکنون نزدیک به 6 سال اسات که به فیلم سازان در زمینه تهیه تجهیزات نظامی کمک می‌کنیم و همچنان آمادگی حمایت از آنان را داریم.با توجه به تراکم برنامه‌های دفاع مقدس در این هفته نمی‌توانیم جشنواره فیلم‌های دفاع مقدس را در این هفته برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با هدف آشنایی جوانان با دفاع مقدس درس علوم و معارف دفاع مقدس را در مدارس  و دانشگاه‌ها الزامی شد.  در همین زمینه یکی از دلایل گرامیداشت، جشن گرفتن پیروزی‌های رزمندگان است. به عنوان مثال اجرای عملیات وعده صادق یکی از دستاوردهای دفاع مقدس بود. وعده صادق مطلع خاصی از تاریخ را رقم زد و در تاریخ اجرای چنین عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی مانند ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha