• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403062415084
  • خبرنگار : 71442

در بازدید معاون سیما از پشت صحنه سریال «چرخ گردون» عنوان شد

تلویزیون جایگزینی برای «خندوانه» و «عموپورنگ» معرفی کند

تلویزیون جایگزینی برای «خندوانه» و «عموپورنگ» معرفی کند

معاون سیما در بازدید از پشت صحنه سریال «چرخ گردون» با عوامل این سریال و هنرمندانی از جمله علیرضا خمسه، حمید لولایی و کمند امیرسلیمانی به گفت‌وگو نشست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن برمهانی ـ معاون سیما ـ به همراه مجید اکبرشاهی (رئیس مرکز سیمرغ) در پشت صحنه فصل دوم سریال «چرخ گردون» حاضر شدند؛ سریالی که ساخت آن رو به اتمام و قرار است از ۳۱ شهریور ماه پخش خود را در شبکه دو سیما آغاز کند.

علیرضا خمسه در این بازدید با اشاره آثار موفق دهه ۷۰ در تلویزیون، یادآور شد: خیلی ها از ما درباره آثار موفق آن دوره می‌پرسند و اینکه چرا این کارها تکرار نمی‌شوند.  

او با اشاره به حذف برنامه «خندوانه» رامبد جوان در تلویزیون، این پرسش را مطرح کرد که «اگر برنامه «خندوانه» قرار نیست ساخته شود، چرا خبری از ساخت برنامه‌های دیگر در تلویزیون نیست و تلویزیون چه جایگزینی برای «خندوانه» داشته است؟»

تلویزیون جایگزینی برای «خندوانه» و «عموپورنگ» معرفی کند

تلویزیون جایگزینی برای «خندوانه» و «عموپورنگ» معرفی کند

معاون سیما در بخشی از بازدید از پشت صحنه سریال «چرخ گردون» در پاسخ به اظهارات علیرضا خمسه، بیان کرد: در تدارک ساخت چنین برنامه‌هایی هستیم؛ منتها زمان بَر است تا به طرح خوب برسیم. بدون وجود شما هنرمندان، این امر میسر نیست. سازمان صداوسیما در حال حاضر به سمت ساخت کارهای سیتکامی و همچنین به سمت تله‌تئاترها می‌رود. وقتی اساتید پای کار می‌آیند کارها اعتبار می‌گیرند. این نوع کارها زمانی خروجی خوبی خواهند داشت که ارجاعات روز داشته باشند و امیدواریم فصل سوم کار به‌روز شود.

کمند امیرسلیمانی هم در اظهاراتی خطاب به معاون سیما گفت: از کار کودک غافل نشوید کار عموپورنگ در تلویزیون همیشه مورد استقبال قرار می‌گرفت. من دلم می‌سوزد که جای این برنامه خالی است.

تلویزیون جایگزینی برای «خندوانه» و «عموپورنگ» معرفی کند

در جریان این بازدید همچنین سیدمهرداد ضیایی، افشین سنگ‌چاپ و کاظم نوربخش از بازیگران سریال در پشت صحنه سریال حضور داشتند.

ضیایی ـ بازیگر ـ نیز در ادامه درباره برخی کارهای بی‌کیفیت در تلویزیون یادآور شد: برخی کارها مثل «سرزمین مادری» با زحمت زیاد ساخته شدند اما مورد اجحاف قرار گرفتند. بعضی وقت‌ها هم برخی هستند که در کارها آب می‌بندند ولی گویی بین اینها تفاوت چندانی وجود ندارد. 

برمهانی هم سپس با دفاع از تولیدات اخیر تلویزیون بیان کرد: در حال حاضر رقبای بسیاری داریم. کارهای قدیم را برخی فقط به واسطه نوستالژی که دارند دنبال می‌کنند وگرنه کارهای الان خیلی بهتر از قبلی‌هاست. ضمن اینکه نظام ارزیابی وجود دارد؛ کسی که کار خوب کند و باکیفیت کار بسازد حتما در نظر گرفته می‌شود و کسی که آب می‌بندد با کسی که کار خوب می‌سازد درنهایت حسابشان جداست.

تلویزیون جایگزینی برای «خندوانه» و «عموپورنگ» معرفی کند

سعید مرادی ـ تهیه‌کننده سریال ـ نیز در بخشی از این بازدید بیان کرد: اساساً تهیه‌کننده به غیر از قدردانی نباید چیزی بگوید. از روزی که مرکز سیمرغ در دوران تحول صداوسیما شکل گرفت کار را با حمایت مرکز سیمرغ آغاز کردیم. از روز اول در یک مسیر تسهیل‌شده پیش رفتیم و اصلی‌ترین اتفاق که مشوق بالا بردن کیفیت در فصل دوم سریال شده، حُسن مدیریت رییس مرکز سیمرغ و ارتباط مستقیمی است که با مدیر گروه نمایشی مرکز سیمرغ شکل گرفت.

مرادی با اشاره به ضعف فصل اول گفت: تیم نویسندگان را تغییر دادیم و بازیگرانی به سریال اضافه شدند. این نوید را هم بدهم که ۳۰ تا ۴۰ درصد فضای مفرح و با نشاط را اضافه کردیم. از امیر تاجیک دعوت کردیم که هم بازی می‌کنند و هم تیتراژ سریال را بخوانند. عوامل و هنرمندان سریال، ویترین ترازی است که در راستای کیفیت است. در پخش فصل اول در برهوت مخاطب ۱۲ درصد مخاطب داشتیم و از مرکز تحقیقات خواهید شنید که بالاتر از ۱۵ درصد مخاطب را در فصل دوم خواهیم داشت. 

تلویزیون جایگزینی برای «خندوانه» و «عموپورنگ» معرفی کند

بر اساس این گزارش ایسنا، در پایان این دیدار، یک پلان با حضور معاون سیما تصویربرداری شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha