• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062414957
  • خبرنگار : 30147

دومین جشنواره شیره انگور در کاشمر برگزار شد

دومین جشنواره شیره انگور در کاشمر برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: دومین جشنواره شیره انگور شهرستان کاشمر با حضور جمعی از فعالان گردشگری شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و...در قالب تورهای گردشگری برگزار شد.

علی‌اکبر احمدزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این جشنواره در روستای قوژد کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: شیره انگور ماده شیرین و غلیظی است که با تلاش بسیار از فرآوری آب انگور درست می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با استقبال بسیار زیاد گردشگران برگزار شد، هدف اصلی برگزاری این گونه جشنواره‌ها را احیای هویت اسلامی و ایرانی، تقویت وحدت و ایجاد روحیه شادی و نشاط در جامعه دانست.

رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین برگزاری چنین جشنواره‌هایی راهی برای سپاسگزاری از نعمت‌هایی هستند که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است.

وی گفت: محصول انگور کاشمر و در کنار آن برگزاری جشنواره شیره انگور فرصت خوبی را فراهم کرده تا گردشگران بسیاری از نقاط مختلف استان در این رویداد حضور یابند و در کنار مردم بومی محلی دقایق و ساعات خود را به بهترین نحو سپری کنند.

احمدزاده برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در رونق و تقویت اقتصاد روستای قوژد و شهرستان کاشمر بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: بالغ‌بر ۳۰۰ گردشگر از شهرهای مشهد، نیشابور و سبزوار به طور رسمی و همچنین خلیل‌آباد، بردسکن، تربت‌حیدریه و... در این جشنواره حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه گردشگران علاوه بر حضور در این جشنواره از اماکن گردشگری، زیارتی، طبیعی و دیدنی شهرستان بازدید داشته‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت مکان‌های اقامتی روستای قوژد در مدت برگزاری این جشنواره به طور کامل تکمیل شده است.

رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کاشمر نیازمند اعتبارات ملی هستیم، گفت: در ایام تابستان گردشگران و زائران بسیاری در امامزاده سید مرتضی، سید حمزه و زیارتگاه مدرس حضور یافته بودند.

وی بیان کرد: توجه کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان در راستای حمایت و توسعه فضاهای زیرساختی از جمله واحدهای اقامتی، سرویس‌های بهداشتی و خدمات عمومی می‌تواند شرایط بهتری را برای جذب هر چه بیشتر گردشگران و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر فراهم کند.

احمدزاده با اشاره به وجود ۳۰ روستای دارای دهیاری در شهرستان کاشمر گفت: هر روستا با توجه به ظرفیت‌ها و داشته‌هایی که دارد اعم از طبیعی، فرهنگی، اقتصادی، مشاهیر و ... می‌تواند به بهترین نحو ممکن روستا را معرفی کند.

وی اظهار کرد: هرکدام از این ظرفیت‌ها که قابلیت برگزاری جشنواره را داشته باشند می‌توانند در کارگروه تخصصی شهرستان به ثبت برسند و به صورت منظم و مستمر بر اساس تقویم و نظر مسئولان و مشارکت مردم برگزار شود.

رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری هر جشنواره تحول عمده‌ای را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و بهبود تعاملات مناسب اجتماعی در این شهرستان ایجاد خواهد کرد، گفت: شهرستان کاشمر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در جذب گردشگر دارد.

دومین جشنواره شیره انگور شهرستان کاشمر به همت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فعالین اقتصادی بخش خصوصی، اقامتگاه بوم گردی رمضان بیگ، فعالان صنایع‌دستی و همچنین انجمن بانوان برگزار شد.

شیره انگور ماده شیرین و غلیظی است که از فرآوری آب انگور درست می‌شود، به این شیره دوشاب نیز گفته می‌شود و چون طبع گرمی دارد مصرف آن به‌ویژه در فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha